| Auteur |
Onderwerp  |
|
rwvanes
Stagiere
Berichten 2 |
|
|
Bernie
Master

Netherlands
Berichten 5104 |
Berichten - 04 december 2006 : 16:55:49
|
GOD... Geen Onderscheid Dienen....
ieder beleeft het in zijn eigen wereld,.. GOD... Geheime Opdrachten Delen..
Wat je er ook van maakt, ieder gelooft in wat hij wil geloven en de ander niet, maakt het die iemand niet gelovend???
Of hij bestaat
____"an eye for an eye leaves the Whole World Blind"____ |
 |
|
|
Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812 |
Berichten - 04 december 2006 : 19:13:32
|
Hoi Rob, welkom.
De link werkt niet.
Ik weet niet of God bestaat, maar wie wel? Ik geloof niet in God, maar zal ook niet kunnen zeggen of hij/zij/het bestaat.
~~~~~~~~~~ It's nice to be important, but more important to be nice. |
 |
|
|
rwvanes
Stagiere
Berichten 2 |
|
|
Calhoun84
Stagiere
Berichten 24 |
Berichten - 06 januari 2007 : 02:46:09
|
| Ik blijf vasthouden aan de evolutieleer, de bewijzen zijn naar mijn inszien onomstotelijk. Vele delen van de bijbel kloppen gewoon niet. |
 |
|
|
Izzy
Stagiere
Netherlands
Berichten 2 |
Berichten - 21 februari 2007 : 17:10:38
|
| God bestaat niet. God is bedacht, gecreeerd, verzonnen door mensen. God is een fabeltje. 4 miljard jaar geleden is de aarde ontstaan door gebeurtenissen in het helal. De mens is ontstaan door evolutie, niet geschapen door God, alle ellende en geluk in de wereld wordt niet veroorzaakt door God, dat is er, God is een verzinsel van lang geleden, toen de mensen lang niet zo intelligent waren als nu, mensen met vele andere gebruiken en idealen. En om alle vragen te beantwoorden met: "Dat staat in de bijbel", is ook ruk. |
 |
|
|
Bernie
Master

Netherlands
Berichten 5104 |
Berichten - 22 februari 2007 : 10:48:55
|
"GOD" is een "geloof", en het "geloof" is wat jezelf er van maakt.
Ik ben RoomsKatholiek opgevoed, en nee ik geloof niet in "GOD",.. maar ik geloof wel in moeder aarde en de "Big Bang Theory". (evolutie leer). Maar er zijn ook mensen die geloven in "het hiernamaals" en "spirituelen"...
Het maakt ook weinig uit, het geloven in iets kan mensen helpen bij hun ongemakken en problemen, zolang het niet wordt opgedrongen aan een ander. Of als het wordt misbruikt, zoals nu het geval is met het Moslim geloof (door extremisten), dat Alla bepaald,.. nou hij bepaald in mijn geval niet mijn leven, maar GOD bepaald mijn leven ook niet.
 |
|
|
Daveje
Stagiere
Netherlands
Berichten 7 |
Berichten - 24 mei 2007 : 12:34:29
|
citaat: Geplaatst door Izzy
....God is een fabeltje. 4 miljard jaar geleden is de aarde ontstaan door gebeurtenissen in het helal. De mens is ontstaan door evolutie, niet geschapen door God...
Is dat niet met elkaar te rijmen? God heeft toch ook het univerium geschapen, en daarmee de mens. Bedenk natuurwetten, gooi er een zooitje materie tegen aan, en see what happens: mankind. Hij heeft het alleen niet stap voor stap gedaan, maar 1 groot plan van te voren; een soort ikea-bouwpakket
We nemen allemaal een andere route de berg op, maar eenmaal aangekomen op de top aanschouwen we allemaal de zelfde maan |
 |
|
|
Bernie
Master

Netherlands
Berichten 5104 |
Berichten - 24 mei 2007 : 13:31:47
|
En dan te bedenken dat het universum oneindig is. Toch een rare gewaarwording. Overal zit een eind aan, behalve het heelal, of we hebben het nog niet ondenkt... wel heel intrigrerend, en of we er ooit achter zullen komen 
Maar GOD,... een mythe, niks meer en niks minder, een dergelijk bedrog, iets wat niet tastbaar is en dus ook niet geloofwaardig overkomt, alleen voor degenen die er in willen geloven om henzelf een waardig gevoel te geven dat ze voor een reden op aarde zijn gezet.
 |
|
|
Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812 |
Berichten - 24 mei 2007 : 13:34:26
|
Je kan ervoor kiezen om in een God te geloven of juist niet.
Maar wat maakt dat je zo zeker weet dat er geen God is, Bernie? Is dat niet slechts ook een geloof eigenlijk? |
 |
|
|
Bernie
Master

Netherlands
Berichten 5104 |
Berichten - 24 mei 2007 : 13:44:06
|
Ik geloof in iets wat zichbaar is, misschien ben ik wel selfevident of hoe je dat ook mag noemen. Ik gun iedereen zijn geloof, zolang ze het maar goed gebruiken. Maar als je in de geschiedenis kijkt hoeveel ellende geloof heeft veroorzaakt, blijf ik liever een "realist".
Ondanks dat ik Room Katholiek ben opgevoed, geloof ik niet. Maar als er iemand bij mij aan de eetkamertafel zit en voor het eten graag wil bidden, dan vouw ik ook gerust mijn handen en sluit mijn ogen. Niet omdat ik geloof, maar door mijn opvoeding.
Bewerkt door - Bernie on 24 mei 2007 13:44:47 |
 |
|
|
Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812 |
Berichten - 24 mei 2007 : 13:45:57
|
Ik geef toe, het was een lasige vraag. Maar echt antwoord gaf je er niet op. |
 |
|
|
Bernie
Master

Netherlands
Berichten 5104 |
Berichten - 24 mei 2007 : 13:56:55
|
Ik weet ook niet of daar wel een rechtstreekse antwoord op gegeven kan worden. Behalve NEE ik geloof niet. Ik kan voor de ander niet bepalen wat wel of niet bestaat, want dat zou hun geloof ook weer aantasten. Ik behoud me van het willen innen/ werven van schaapjes die me trouw volgen en doen wat ik hen opdraag. Maar ik ben ook jarenlang (en nog steeds) een "einselgänger" in het doen en laten.
Ik heb te veel dingen zelf moeten doen, zelf moeten ondervinden, en daar heeft niemand me bij geholpen. En nog steeds moet ik dingen zelf doen en nog steeds ondervind ik wat ik fout en goed doe. Het resultaat verteld me het verhaal en niet GOD.
Maar ik ben en individu net als iedereen die op aarde rond loopt. Het zou saai zijn als we allemaal hetzelfde zouden denken en doen, dan zouden we geprogrammeerde robots zijn, van wie?...
 |
|
|
Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812 |
Berichten - 24 mei 2007 : 15:18:44
|
Ok, ik kan concluderen dat je niet gelooft, net als ik overigens.
Maar ik kan met geen mogelijkheid beweren dat ik weet dat er geen God is. Hoe weet jij dat dan zo zeker? |
 |
|
|
peter1rin
Master

Thailand
Berichten 3934 |
Berichten - 26 mei 2007 : 14:40:56
|
Gelovigen zeggen,en staat ook geschreven,dat God almachtig,allesomvattend,kreateur van al dat wel en niet leeft en perfect is. De mens is verre van perfect,[dit behoeft geen uitleg mi]. Maar volgens bovenstaande gegevens geschapen door deze God.
Dus is Hij niet perfect.
Dus bovenstaande stelling klopt niet.
Dus.........???????????
"Geduld",moet je hebben,anders wacht je zolang!
|
 |
|
|
Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812 |
Berichten - 26 mei 2007 : 14:44:43
|
Dat is wat gelovigen zeggen, maar ook dat is slechts wat zij geloven. Er worden deze God allerlei eigenschappen gegeven. Als er een God bestaat... wie weet wat het/hij/zij dan is, doet en wil. Misschien wel helemaal niks hoogdravends...? |
 |
|
Onderwerp  |
|