| Auteur |
Onderwerp  |
|
Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812 |
Berichten - 04 februari 2010 : 20:15:39
|
Moscowitz is een advocaat die erg goed is in zijn werk, niets meer en niets minder. Dat hij daarbij de standpunten van zijn cliënt verdedigt, hoort daarbij, wie die cliënt ook is. Heeft niets met hypocrisie te maken, maar met het uitoefenen van zijn vak. Dat hij daarnaast in de verschillende media heel goed gebekt is, is mooi meegenomen.
En natuurlijk wil Wilders hier een showproces van maken. Dat zou ieder ander in zijn plaats ook doen.
Ik vind de standpunten van Wilders verwerpelijk, laat dat duidelijk zijn. Maar er worden nu spijkers gezocht op laag water. Dit proces is niet iets waar we op zaten te wachten, juist omdat van te voren al duidelijk was dat, welke uitspraak er ook volgt, Wilders ervan zal kunnen profiteren. Echter, dit gegeven valt hem nou eens niet te verwijten. Hierin geef ik hem nou eens geen ongelijk.
|
Bewerkt door - Mrs on 04 februari 2010 20:16:02 |
 |
|
|
Enigma
Senior Member

Netherlands
Berichten 1310 |
Berichten - 04 februari 2010 : 23:19:02
|
Hoe het ook zei,kritiek hebben op een ideologie valt in ieder geval niet onder haatzaaien.De heilige teksten die al die onderlinge vooroordelen/haat over elkaar ook voortbrengen in de wereld blijft weer buiten schot.Dat vind ik net zo kwalijk.Er wordt nu een politiek proces van gemaakt. "De advocaten noemen het "de ongeloofwaardigheid ten top" dat de aanklager die eerder Wilders niet wilde vervolgen, dezelfde man is die de PVV-leider alsnog moet gaan vervolgen. „Dezelfde OM-functionaris die zich eerder diep, diep heeft ingegraven in allerlei tunnelvisies om Wilders vrijuit te kunnen laten gaan, is nu degene die opeens met overtuiging de tegenovergestelde argumentaties zou moeten leveren om Wilders veroordeeld te krijgen. De advocaten stellen dat de huidige officier van justitie die zich eerder zo prominent heeft gepositioneerd als uitdrukkelijk verdediger van Wilders van de zaak wordt gehaald en moet worden vervangen door een onbevangen en minder vooringenomen vertegenwoordiger van het OM." Nee,het is een aboluut eerlijk proces.Not.De aanklagers van Wilders moet je maar eens opzoeken,die zijn ook niet helemaal zuiver.Voornamelijk Extreem linkse activisten en Islamisten.Waaronder nota bene Sheik Fawaz Jneid van de As Soennah moskee.Die onder meer had gezegd dat je homo's van het flatgebouw moet gooien,ongelovige,honden zijn en Theo van Gogh ritueel geslacht moest worden.En vind dit vele malen erger dan Wilders.Waarom wordt hij niet berecht? Dit proces was al een showproces toen het nog niet eens begonnen was.Wat je voor de rest ook van Wilders mag vinden,iemand die verder kijkt dan zijn neus lang is ziet ook wel dat er spelletjes worden gespeeld. |
 |
|
|
Bernie
Master

Netherlands
Berichten 5104 |
Berichten - 05 februari 2010 : 09:14:26
|
Op het moment dat we ons voelen aangevallen gaan we zitten zeuren over "de vrijheid van meningsuiting"...
Als je het je aantrekt zal het wel op jou neerkomen, anders zou men niet zo reageren.
Van vroeg of aan leer je de kinderen (meestal) dat schelden geen zeer doet,.. maar wanneer er fysiek geweld plaats vind dat veranderd de boel.
Ik ben geen pro wilders, maar in sommige dingen kan ik me wel vinden in zijn manier van denken.
Daarnaast laat ik me maar niet uit over P. de Vries die gast vind ik nou een opertunist,.. hij staat alweer een aantal maandjes stil, en zo ook zijn inkomen. Jorin van der Sloot is al weer een gesloten boekwerk,... hij moet nu weer wat anders vinden anders komt zijn naam in een vergeethoekje |
"Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid" ! |
 |
|
|
Enigma
Senior Member

Netherlands
Berichten 1310 |
Berichten - 05 februari 2010 : 12:52:36
|
Je mag uiteraard niet alles zeggen in Nederland.Er zit een grens aan vast.Wilders heeft naar mijn weten nog nooit iemand uitgescholden of geweld gebruikt.Ik zal een paar uitspraken geven waarop hij word beoordeeld.Pittige uitspraken,dat wel.
"Dit boek zet aan tot haat en moord, en past daarom niet in onze rechtsorde. Als moslims willen participeren, moeten ze afstand nemen van deze Koran. Ik zie in dat dit veel gevraagd is, maar we moeten stoppen met het doen van concessies.” (de Volkskrant)
"Ik heb goede bedoelingen. We laten iets gebeuren waardoor dit een totaal andere samenleving wordt. Ik weet ook wel dat er over een paar decennia nog geen islamitische meerderheid is. Maar het groeit wel. Met agressieve elementen, imperialisme. Loop over straat en zie waar het toe leidt. Je voelt dat je niet meer in je eigen land leeft. Er is een strijd gaande en we moeten ons verdedigen. Er zijn straks meer moskeeën dan kerken!” (De Pers)
"Iedereen past zich aan onze dominante cultuur aan. Wie dat niet doet, is hier over twintig jaar niet meer. Die wordt het land uitgezet.” (de Volkskrant)
"En de Koran is het Mein Kampf van een religie die beoogt anderen te elimineren, die die anderen - niet-moslims - ongelovige honden noemt, inferieure wezens. Lees de Koran, dat Mein Kampf, nog eens. In welke versie dan ook, je zult zien dat al het kwade dat de zoons van Allah tegen ons en henzelf begaan, uit dat boek afkomstig is.” (ingezonden brief in de Volkskrant)"
Stevige kritiek op de Islam en vooral het eerste is te veel gevraagd.Maar op andere punten heeft hij gewoon gelijk.Wilders heeft niks tegen de mensen,maar de Islamideologie.Op de meeste punten kan ik hem daar geeneens ongelijk in geven,vooral als je ziet hoe het er aan toe gaat in landen waar moslims de meerderheid hebben.Daar wordt het compleet overgenomen en minderheden onderdrukt.Kritiek hebben op de Islam valt dus dan weer wel op de vrijheid van meningsuiting.Sommige uitspraken van hem zijn dan misschien verkeerd, maar waar ik vooral mee zit is dat als je de Koran of welk ander heilig boek dan ook aanvalt val je de mensen blijkbaar ook aan.Het mag blijkbaar niet juridisch aan kritiek blootgesteld worden.Wilders valt in het niet met wat voor ellende daar wereldwijd uit voortkomt.
|
 |
|
|
Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812 |
Berichten - 05 februari 2010 : 15:46:00
|
citaat: Wilders heeft naar mijn weten nog nooit iemand uitgescholden of geweld gebruikt. Ik zal een paar uitspraken geven waarop hij word beoordeeld. Pittige uitspraken,dat wel.
Je vergeet kleinigheden als de 'kopvoddentax' en de uitspraak dat Marokkaanse hooligans in de knieën geschoten zouden moeten worden. Ja, pittig... zou je kunnen zeggen.
Ik vind het prima als je vindt dat je Wilders moet verdedigen, maar dan moet je wel ook de akelige uitspraken erbij betrekken. Dat zijn namelijk eerder de uitspraken waarop hij wordt beoordeeld.
|
 |
|
|
franciscus001
Senior Member

Berichten 1209 |
Berichten - 05 februari 2010 : 17:26:11
|
| Dat Wilders niemand heeft uitgescholden is natuurlijk grote kolder te noemen. Wilders doet niet anders. Maar opnieuw toont Wilders zich een laffe hond door wederom weg te rennen voor het politieke debat bij de NOS. Steeds ontloopt Wilders lafhartig zijn kritici die hij slechts op zijn voorwaarden veilig achter een camera uitscheldt. |
 |
|
|
Enigma
Senior Member

Netherlands
Berichten 1310 |
Berichten - 05 februari 2010 : 19:06:32
|
citaat: Geplaatst door Mrs
citaat: Wilders heeft naar mijn weten nog nooit iemand uitgescholden of geweld gebruikt. Ik zal een paar uitspraken geven waarop hij word beoordeeld. Pittige uitspraken,dat wel.
Je vergeet kleinigheden als de 'kopvoddentax' en de uitspraak dat Marokkaanse hooligans in de knieën geschoten zouden moeten worden. Ja, pittig... zou je kunnen zeggen.
Ik vind het prima als je vindt dat je Wilders moet verdedigen, maar dan moet je wel ook de akelige uitspraken erbij betrekken. Dat zijn namelijk eerder de uitspraken waarop hij wordt beoordeeld.En hij had het trouwens niet over Marokkanse hooligangs,maar relschoppers.Dit heeft hij nooit gezegd.
Het openbaar ministerie heeft zich onder meer op het standpunt gesteld, dat een deel van de uitingen van Wilders geen betrekking heeft op een groep gelovigen, maar kritiek betreft op het moslimgeloof, waardoor de eigenwaarde van die groep gelovigen niet wordt aangetast en die groep evenmin in diskrediet wordt gebracht. Sommige uitlatingen van Wilders kunnen wel als krenkend worden aangemerkt, maar omdat zij (buiten de Tweede Kamer) zijn gedaan als bijdrage aan een maatschappelijk debat valt de strafbaarheid van die uitingen weg, aldus het openbaar ministerie .Dus daar wordt hij niet op beoordeeld,volgens mij.Hij had het trouwens niet over Marokkanse hooligans,maar over relschoppers.Daar had hij geen onderscheid in gemaakt.Ik hoef hem voor de rest ook niet te verdedigen,maar sommige verdraaien zijn uitspraken en de opposite is net zo hypocriet.Dat vergeten sommige mensen wel eens.Laat staan dat ze het al weten. |
Bewerkt door - Enigma on 05 februari 2010 19:21:54 |
 |
|
|
Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812 |
Berichten - 05 februari 2010 : 19:10:30
|
Ok, ik begreep even niet dat je het enkel over het oordeel van de rechtbank had.
|
 |
|
|
Enigma
Senior Member

Netherlands
Berichten 1310 |
Berichten - 05 februari 2010 : 19:33:51
|
| Technisch is Wilders geen racist omdat hij mensen op basis van godsdienst wil uitsluiten en niet op ras.Hier ligt dan ook de fout van Wilders.Een godsdienst kan je niet verbieden.Ik zou alleen eens willen zien dat mensen inhoudelijk een juridisch standpunt in nemen voor een kritische inkijk en stellen wat mag en niet mag en proberen om die vooroordelen/haatregels eruit te halen.Dan heb je ook een postieve lijn voor toekomstige generaties. |
Bewerkt door - Enigma on 05 februari 2010 19:34:22 |
 |
|
|
Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812 |
Berichten - 05 februari 2010 : 20:07:46
|
Tjemig, Enigma, ik heb die zin nou 3x gelezen, maar ik snap er niks van. |
 |
|
|
annelie
Member

Berichten 126 |
Berichten - 05 februari 2010 : 20:59:22
|
citaat: Geplaatst door Enigma
Technisch is Wilders geen racist omdat hij mensen op basis van godsdienst wil uitsluiten en niet op ras.Hier ligt dan ook de fout van Wilders.Een godsdienst kan je niet verbieden.Ik zou alleen eens willen zien dat mensen inhoudelijk een juridisch standpunt in nemen voor een kritische inkijk en stellen wat mag en niet mag en proberen om die vooroordelen/haatregels eruit te halen.Dan heb je ook een postieve lijn voor toekomstige generaties.
|
 |
|
|
annelie
Member

Berichten 126 |
Berichten - 05 februari 2010 : 21:06:51
|
citaat: Geplaatst door Enigma
Ik zou alleen eens willen zien dat mensen inhoudelijk een juridisch standpunt in nemen voor een kritische inkijk en stellen wat mag en niet mag en proberen om die vooroordelen/haatregels eruit te halen.Dan heb je ook een postieve lijn voor toekomstige generaties.
Dan zal er toch eerst een juridisch standpunt moeten worden ingenomen. Ik begrijp niet zo goed met wat je binnen deze context als positieve lijn bedoeld? |
 |
|
|
Enigma
Senior Member

Netherlands
Berichten 1310 |
Berichten - 06 februari 2010 : 02:48:44
|
Ja,ik had het wel anders kunnen formuleren.Sommige uitspraken in de Koran en andere heilige boeken mogen wel eens herzien worden.Discriminatie is verboden per wet.Dus ook omgekeerd mogen die uitspraken per wet eigenlijk niet getolereerd worden.Er zijn eigenlijk twee wetten die elkaar tegenspreken.Ik vind het jammer dat daar momenteel niks aan gedaan kan worden.Als je die onderlinge vooroordelen en haatzaaiende teksten eruit zou filteren zijn daar toekomstige generaties alleen maar bij gebaat,gezien het feit wat voor ellende daar allemaal uit voortkomt.Als ze dat niet willen kan je in mijn ogen ook niet spreken van een vredelievend geloof.Maar dat zal wel weer niet makkelijk,al dan wel niet onmogelijk zijn om voor elkaar te krijgen.Het woord van god en zo.Wat Wilders doet is verkeerd,daar ben ik het uiteraard mee eens.Omgekeerd vind ik het net zo scheef.Ik zie de laatse tijd wel erg vaak mensen ergens van beschuldigen waar ze zelf ook schuldig aan zijn,al dan wel niet in een andere vorm.Wie met een vinger naar een ander wijst wijst met vier naar zichzelf,zich ik altijd maar.
**edit Let maar niet op het tijdstip,ik ben soms een nachtbraker. |
Bewerkt door - Enigma on 06 februari 2010 02:51:09 |
 |
|
|
franciscus001
Senior Member

Berichten 1209 |
Berichten - 06 februari 2010 : 09:18:39
|
Wilders discrimineert wel terdege op ras en etnische achtergrond. Zijn plan om niet-westerse allochtonen te weren uit Nederland is daar een uitstekend voorbeeld van.
(Jammer dat overigens niemand reageerde op het gegeven dat Wilders opnieuw wegrent voor een publieke discussie bij de NOS. Het blijft veelzeggend dat Wilders iedere keer de openbare discussie met zijn kritici blijft ontlopen. Laf!) |
 |
|
|
Mayflower
Member

Netherlands
Berichten 388 |
Berichten - 06 februari 2010 : 09:55:12
|
Dat Wilders altijd wegblijft bij publieke debatten is voor mij allang een vast gegeven, ik zou eerder verbaasd zijn als hij WEL zou komen opdagen. Hij kan nu eenmaal alleen de problemen 'benoemen' maar om een echt serieus debat met andere politici aan te gaan, daarvan weet hij zelf ook wel dat hij dan geen enkel kans maakt, hij wordt dan finaal door zijn eigen 'knieën geschoten' Hij kan alleen maar blijven scoren met de manier van politiek bedrijven zoals hij nu doet, flink uithalen naar bepaalde groepen/groeperingen.
Dat Wilders problemen heeft benoemt is tot daar aan toe, maar die problemen zijn nu zo langzamerhand wel bekend/benoemd, het heeft dus geen enkele zin om dit continu maar te blijven herhalen. Als hij echt zo begaan is met Nederland en de problemen in ons land, zou hij ook eens serieus moeten worden en met echte oplossingen moeten aankomen in plaats van altijd maar die LP met zijn oeroude en saaie deuntje af te blijven spelen, die kent men nu wel. Dat snap ik nu echt niet van de Wilders aanhang, worden die het langzamerhand ook niet zat om steeds maar weer hetzelfde liedje te moeten aanhoren? Of zijn het echt mensen die maar een paar hersencellen hebben? |
 |
|
Onderwerp  |
|