Opinieland discussie forum
Opinieland discussie forum
Intro | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoek | Help
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Opinieland Forum
 Media, Nieuws, Radio, TV
 Wilders is OKE
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printer versie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 35

Enigma
Senior Member

Netherlands
Berichten 1310

Berichten - 06 februari 2010 :  12:18:03  profiel weergeven  Reageer met citaat
citaat:
Geplaatst door franciscus001

Wilders discrimineert wel terdege op ras en etnische achtergrond. Zijn plan om niet-westerse allochtonen te weren uit Nederland is daar een uitstekend voorbeeld van.

(Jammer dat overigens niemand reageerde op het gegeven dat Wilders opnieuw wegrent voor een publieke discussie bij de NOS. Het blijft veelzeggend dat Wilders iedere keer de openbare discussie met zijn kritici blijft ontlopen. Laf!)

Valt het weren van niet-westerse allochtonen nu opeens onder discriminatie? Ik dacht het niet.Daar kan je ook meerdere argumenten voor aanwenden.Er zijn al maatregelen genomen om de toestroom van allochtonen te beperken.In de praktijk worden ze al geweerd en ontmoedigt door de regering.Eberhard van der Laan van de PVDA vind ook dat het opnieuw strenger moet worden, omdat "deze voortdurende immigratie onze spankracht te boven gaat".En weten jullie trouwens ook dat Balkenende in September in de tweede kamer over marokkaans tuig had gesproken? En noemde Femke Halsema de Islam "een probleem" en zei niet te kunnen wachten dat de Islamitische vrouwen hun hoofddoek "afslingeren". De verschillen zijn soms echt niet zo groot als sommige mensen denken.Wilders is dan feller in zijn kritiek,maar de meeste staan gewoon stilletjes achter hem.Stelletje hypocrieten.Hoe dan ook,als dit tot een beoordeling komt,betekent dit het einde van Islam/religie/ideologie-kritiek.Proost.

Naar boven

Enigma
Senior Member

Netherlands
Berichten 1310

Berichten - 06 februari 2010 :  12:26:03  profiel weergeven  Reageer met citaat
Wilders deed niet mee aan het debat,omdat hij "te lang op een botte manier aan het lijntje is gehouden".Daar kan ik hem geeneens ongelijk in geven,want de hele linkse kant probeert hem de grond in te boren.Hij liet weten dat hij wel bij de televisiedebatten van de NOS (15 februari) en EenVandaag (1 maart) zal zijn.Ook zat hij rondom met andere fractievoorzitters in het debat van de aanloop naar de Europese verkiezingen.Dus dat hij altijd maar het debat mijd is ook niet waar.

Naar boven

Mayflower
Member

Netherlands
Berichten 388

Berichten - 06 februari 2010 :  12:36:28  profiel weergeven  Reageer met citaat
Sorry dat ik het zeg, maar op die manier heeft hij altijd wel een excuus om niet in debat te hoeven met andere linkse en/of rechtse politici.
Het is erg makkelijk om van alles te roepen vanaf de zijlijn, maar als puntje bij paaltje komt geeft hij niet thuis, om vage redenen.
Hij is toch politicus, dan moet hij de politieke debatten niet schuwen, dan moet hij die linkse rakkers in de politieke arena bestrijden en niet aankomen met domme excuses, waar hij er al zoveel van heeft gebruikt, telkens is er wel weer iets dat zgn in zijn nadeel is zodat hij niet hoeft te komen.
Ik moet eerst nog zien of hij werkelijk komt opdraven, waarschijnlijk zal hij tegen die tijd wel iemand anders namens hem te sturen, is makkelijker om die persoon af te laten gaan, zo blijft hij buiten schot en is de schade aan zijn politieke imago nihil.
Uiteindelijk zal hij toch een keer met de billen bloot moeten, ik vrees dat hij zich dan onsterfelijk belachelijk gaat maken.
Naar boven

Enigma
Senior Member

Netherlands
Berichten 1310

Berichten - 06 februari 2010 :  12:53:39  profiel weergeven  Reageer met citaat
Oh,maak je maar geen zorgen.Dat doen andere politici wel voor hem.Ik heb hem namelijk wel meer debatten zien aangaan,zo ook in Engeland en de BBC, en vond hem geeneens zo slecht nog niet.Ik vond de oppositie net zo beschamend,al dan wel niet meer.Ik heb sowieso geen hoge pet meer op van politiek.En destijds wouden moslims de open confrontatie niet aangaan met Wilders,maar Wilders wel met hun.

http://www.elsevier.nl/web/10192749/Dossiers/De-Fitnas-van-Wilders/Wat-vindt-Wilders-1/Moslims-willen-niet-in-debat-Wilders-baalt.htm

Bewerkt door - Enigma on 06 februari 2010 13:22:35
Naar boven

Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812

Berichten - 06 februari 2010 :  13:55:12  profiel weergeven  Reageer met citaat
Maar dan moet je er eerlijkheidshalve wel bij vermelden dat Moslims in een veel eerder stadium wel degelijk het debat met hem wilden aangaan, en hij het toen liet afweten.
Eén van de redenen dat er nu geen animo is, is precies daarom. En o.a. ook omdat Wilders (as usual) dit debat enkel wil aangaan onder zíjn voorwaarden.

Verder vind ik deze hele discussie niet echt zo kloppen. Het roepen dat de Wilders/PVV aanhangers vast heel dom zijn en nog wel erger beledigingen, doet niet veel goed aan de geloofwaardigheid, net als het selectieve geheugen aan de andere kant over de akeligheden die Wilders allemaal heeft geroepen.
Als we ons nu gewoon allemaal netjes en zo objectief mogelijk aan de feiten houden, komt het allemaal wat geloofwaardiger over.
Naar boven

Mayflower
Member

Netherlands
Berichten 388

Berichten - 06 februari 2010 :  14:30:59  profiel weergeven  Reageer met citaat
Mijn opmerking over de Wilders aanhang betreffende hun hersencapaciteit is niet echt serieus bedoeld, getuige de smiley.
Sterker nog, in mijn kennissenkring zijn er ook een paar potentiële Wilders stemmers, die ik zeker niet als dom zou willen betitelen, daarbij moet ik wel opmerken dat zij niet zozeer op zijn gedachtegoed stemmen als wel meer een tegenstem zijn tov de huidige politieke partijen.
Ik denk zelf dat de grote meerderheid van de Wilders stemmers uit protest tegen de gevestigde orde op hem stemmen.
Helaas denk ik niet dat je daarmee echt Nederland vooruit helpt, met de PVV in een regering zal het moeilijk worden om samenwerking tussen de coalitiepartijen te bewerkstelligen.

Ik zag laatst op tv iemand die het over de politiek in Denemarken had, daar is al jaren een minderheidskabinet aan de macht en dat werkt goed, nu zou Wilders best voor een minderheidskabinet kunnen gaan als hij toch de grootste partij zonder absolute meerderheid is.
hij is dan wel afhankelijk van anderen in het nemen van regeringsbesluiten, voordeel is wel dat je geen pak volgeschreven A4tjes nodig hebt voor een regeringsaccoord, dat zit dan nml meestal compleet dicht getimmerd.
Misschien is dat wel een optie, blijven al die andere partijen eens in de oppositie en is Wilders van hun steun afhankelijk, dat zal ook hem wel dwingen tot het maken van solide voorstellen, anders wordt zijn voorstel afgekeurd.

Sommige mensen denken echter dat hij niet echt wil gaan regeren, dat is nml heel iets anders dan dingen roepen, in een regering moet hij die beloftes allemaal ook waar gaan maken.

Bewerkt door - Mayflower on 06 februari 2010 14:32:31
Naar boven

Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812

Berichten - 06 februari 2010 :  14:49:11  profiel weergeven  Reageer met citaat
Dat jij het niet serieus bedoelde was wel duidelijk. En al was dat niet zo, dan hoeft niemand zich tegenover mij daarvoor te verontschuldigen natuurlijk! Het is tenslotte ieders recht te schrijven wat hij wil, maar ik vind het gewoon zonde, omdat de geloofwaardigheid met zware overdrijvingen en schelden zo aan kracht inboet.

Nu wás het zo dat de tegenstanders van Wilders in het algemeen fel waren op de beledigende (dan wel discriminerende en kwetsende) uitspraken van Wilders. Dat gaat nu steeds meer lijken op: de pot verwijt de ketel.

Naar boven

franciscus001
Senior Member

Berichten 1209

Berichten - 06 februari 2010 :  17:48:50  profiel weergeven  Reageer met citaat
Enigma, het weren op grond van een etnische afkomst is puur racisme te noemen. Wilders is daarbij nooit aan het lijntje van de NOS gehouden. Wilders durft gewoon nooit an publiek met zijn kritici in debat te gaan. Wilders is een laffe hond, niets meer en niets minder.
Naar boven

Enigma
Senior Member

Netherlands
Berichten 1310

Berichten - 06 februari 2010 :  22:56:14  profiel weergeven  Reageer met citaat
citaat:
Geplaatst door franciscus001

Enigma, het weren op grond van een etnische afkomst is puur racisme te noemen. Wilders is daarbij nooit aan het lijntje van de NOS gehouden. Wilders durft gewoon nooit an publiek met zijn kritici in debat te gaan. Wilders is een laffe hond, niets meer en niets minder.

Dan is van der laan dus ook een racist? Een tijdelijke immigratiestop kan alleen maar postief uitpakken,want door de huidige aantallen raken we alleen maar meer in de problemen en dat kunnen we ook niet meer aan.Ik ben het er mee eens dat hij er had moeten staan,hij had geweigerd omdat hij het niet eens was met de organisatie ervan.Ik weet de achtergronden daarvan ook niet.We zullen wel zien wat hij op de 15 doet.Maar dat hij nooit in debat is gegaan met critici is natuurlijk onzin te noemen.Daar zijn er genoeg van op internet te vinden.Dat iemand laf zou zijn of niet laat ik me verder niet over uit.
Naar boven

Enigma
Senior Member

Netherlands
Berichten 1310

Berichten - 06 februari 2010 :  22:58:35  profiel weergeven  Reageer met citaat
"Het publieke radiostation FunX publiceert volgende week de film ‘De Moord op Wilders’. De politieke partij van Geert Wilders, de PVV, is woest. De PVV noemt de film al voor de release ’smakeloos’ en vraagt aan mediaminister Ronald Plasterk waarom de ‘zwaargesubsidieerde multiculti-radiozender’ subsidie ontvangt voor dergelijke ’suggestieve’ films. Op de website Pezpaq.tv, dat een onderdeel is van FunX, is deze trailer te zien. De trailer laat een voorproefje zien van een Italiaanse maffia-achtige film die gaat over de moord op Geert Wilders.

Volgens Willem Stegeman, directeur van FunX, komt de lange versie van de satirische film volgende week uit en is het ‘overduidelijk een parodie’. Martin Bosma van de PVV vindt de film hoe dan ook niet kunnen: “Geert Wilders leeft onder de zwaarst mogelijk beveiliging. Dat je entertainment maakt over de moord van zo iemand is walgelijk.”

Gezien de historie wat betreft Nederlandse politici die geen blad voor de mond nemen, denk aan Pim Fortuyn, vind ik deze film/trailer ook niet echt van veel smaak getuigen. Een ding heeft FunX in ieder geval wel voor elkaar: veel aandacht voor ‘De Moord op Wilders".

Blijkbaar mag dit dan weer wel.En ze krijgen er nog subsidie voor ook.Ik zou me maar eens net zo zorgen maken,al dan niet meer,over de oppositie.Die is namelijk nog een graadje erger.

Bewerkt door - Enigma on 06 februari 2010 22:59:00
Naar boven

franciscus001
Senior Member

Berichten 1209

Berichten - 07 februari 2010 :  09:09:51  profiel weergeven  Reageer met citaat
Van de Laan vergelijken met Wilders is natuurlijk grote onzin te noemen. Wilders staat hier voor de rechtbank en niet Van de Laan. Elke poging om dit proces te traineren door maffiamaatje en jood Moskovitz is mislukt. Dus de aanklachten tegen Wilders worden in deze zeer serieus te noemen.

Een prachtig initiatief van FunX wat helemaal niet zo ver van de realiteit afstaat. Want dat Wilders vermoord gáát worden is helemaal niet meer zo'n onwaarschijnlijkheid. Het betreft hier geen spel meer Enigma, maar er bestaat inmiddels een oorlogsverklaring tegenover alles wat naar de PVV riekt. Reken maar dat bij de volgende zitting er een gigantische tegen-demonstratie op de been zal komen en hard geweld tussen burgers onderling zal gaan uitbreken. Daar is de PVV op uit en geweld zullen ze krijgen.

Wilders is een laffe hond. Wilders ontloopt wederom elk publiekelijk debat met zijn kritici. Nu weer bij de NOS. Je kunt als politici niet steeds lafhartig blijven wegrennen voor een goed weerwoord. Wilders weet dat hij op inhoud zal worden weggevaagd in elk debat. Want Wilders schreeuwt steeds hetzelfde veilig achter een camera. Laf!
Naar boven

Mayflower
Member

Netherlands
Berichten 388

Berichten - 07 februari 2010 :  09:12:39  profiel weergeven  Reageer met citaat
Ik kan ermee leven als men een soort anti fitna film maakt, waarin de film en Wilders voor gek gezet worden, ik ben gek op satire maar zoiets vind ook ik wel smakeloos.
Je kunt voor of tegen Wilders zijn, maar een film maken met als titel de moord op Wilders gaat mij wel wat ver.
Grappig is wel dat nu hij weer het lijdend voorwerp is, Nederlan te klein is, wat dat betreft heeft hij wel een blinde vlek, volgens mij denkt hij echt dat alleen hij grof mag zijn naar anderen toe maar men mag hem niet hard aanpakken.
Dat zegt volgens mij meer genoeg over Wilders.
A one track mind.
Naar boven

Sieds
Master

Netherlands
Berichten 3353

Berichten - 07 februari 2010 :  11:14:26  profiel weergeven  Reageer met citaat
Wilders is het onbenulligste verschijnsel in Nederland. Hij en zijn beweging worden belangrijk gemaakt door anderen. Daarom doe ik aan deze discussies al enige tijd niet meer mee. En dat zal wel ik vanaf nu weer blijven doen.

This day is the first day of the rest of your life.
Naar boven

franciscus001
Senior Member

Berichten 1209

Berichten - 07 februari 2010 :  11:33:15  profiel weergeven  Reageer met citaat
Dat doe je bij deze dan toch. Was de kwestie maar onbenullig. Dat stadium zijn we allang gepasseerd. Zelfs ons rechtssysteem neemt de kwestie serieus. Dus dit gegeven ontkennen noem ik vrij simplistisch denken.
Naar boven

Mayflower
Member

Netherlands
Berichten 388

Berichten - 07 februari 2010 :  11:40:23  profiel weergeven  Reageer met citaat
Aan de andere kant is alles wel zo een beetje gezegd over Wilders en zijn gedrag/houding.
Maar het is gewoon leuk om je af en toe op te winden over die man en je dan te uiten.
Hoe je het ook wendt of keert, hij brengt wel leven in de brouwerij(politiek) en dat kun je van al die droge en saaie politici niet zeggen, is wel verfrissend.
Inhoudelijk is er met die man alleen geen land te bezeilen euuhh besturen.
Naar boven
Pagina: van 35 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printer versie
Ga naar:
Opinieland discussie forum © SSI Europe Naar boven
  Snitz Forums 2000