| Auteur |
Onderwerp  |
|
annelie
Member

Berichten 126 |
Berichten - 22 januari 2010 : 23:46:59
|
citaat: Geplaatst door franciscus001
Wilders verdedigd hier niet de vrijheid van meningsuiting. Dat is volkomen onzin te noemen. Indien ik als politicus joden zou bekritiseren en hun holocaustleugen zou ontkennen, wordt ik idem voor de rechter gedaagd. Bij Wilders gebeurd precies hetzelfde.
Ach, je zag voor de rechtbank al wat voor slag volk vóór Wilders demonstreerde. Hoofdzakelijk blanke achterstandautochtoontjes die amper tot tien kunnen tellen. Lachwekkend.
Holocaustleugen? zou ontkennen. Van deze zin begrijp ik niets. Bedoel je dat de holocaust een leugen is?
Ik vind het jammer dat er zoveel tijd door politici wordt verspild om een collega onderuit te halen waardoor de politiek weer een knauw krijgt. Geen wonder dat er steeds meer mensen zijn die niet meer willen gaan stemmen.
Je kunt Wilders dan niet serieus nemen als politicus maar dan kan ik er nog wel een paar opnoemen. Voorlopig doet hij het in de peilingen stukken beter dan de regeringspartijen, voor zover peilingen dan deugen maar ook al zijn het dan in jouw ogen derderangs burgers; ze staan wel voor een politicus daar en dat zie ik de achterban van het CDA of de pvda niet doen.
|
 |
|
|
Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812 |
Berichten - 23 januari 2010 : 08:06:37
|
Dat laatste is waar, maar de verklaring daarvoor geef je zelf al in de eerste zin: "Je kunt Wilders dan niet serieus nemen als politicus maar dan kan ik er nog wel een paar opnoemen."
Ik krijg trouwens het idee dat Franciscus alle andere Nederlanders dan hijzelf derderangs burgers vindt, gezien zijn minachtende uitlatingen in het algemeen. Is dat eigenlijk geen discriminatie, haatzaaien etc? 
|
 |
|
|
Mayflower
Member

Netherlands
Berichten 388 |
Berichten - 23 januari 2010 : 09:30:05
|
Ik ben geen voorstander van Wilders en zal ook nooit op hem stemmen, eerlijk gezegd stem ik helemaal niet meer, op welke partij dan ook. Het blijven allemaal maar een stelletje rare figuren die alleen tijdens de verkiezingscampagnes hun aandacht naar het volk toe richten, maar zodra die is geweest en er is gestemd dan gaan ze gewoon weer verder met hun eigen zaakjes. Ik ben trouwens wel benieuwd wat er gaat gebeuren als Wilders inderdaad de grootste partij zou worden na de verkiezingen, hij zal volgens mij, net als bij de SP destijds, gewoon op een zijspoor gezet worden door de 'gevestigde orde' De politici hebben maling aan de keuze van het volk, ze gaan voor hun eigen belang en zoeken dan andere partijen waar ze het meest mee kunnen 'samenkleven,' is gewoon kiezersbedrog.
Als het volk gestemd heeft, dienen de politieke partijen zich daarnaar te gedragen en zullen de partijen die de meeste stemmen hebben gehad samen moeten gaan regeren, het kan toch niet zo zijn dat zij zelf gaan bepalen met wie zij samen willen regeren, dat is tegen de wil van het volk, zeker als zowel het cda en pvda bijv allebei minder zetels hebben dan Wilders maar doodleuk zelf bepalen om toch samen weer te gaan regeren en Wilders dan uitsluiten. Ik hoop echt niet dat Wilders de grootste partij wordt, maar als hij dat wel wordt zal men zich daar naar moeten schikken en met hem moeten gaan regeren, al denk ik persoonlijk dat zijn deelname aan een regering geen lang leven beschoren zal zijn, hij heeft ten eerste niet eens voldoende mensen en ten tweede verwacht ik net zoiets als met de LPF destijds, wordt één grote puinhoop en het volk zal al snel weer opnieuw naar de stembus mogen om te stemmen. Balkenende heb ik trouwens ook altijd een slechte (en arrogante) minister president gevonden. Iemand die minister president is en is geweest van een aantal regeringen in korte tijd zegt meer dan genoeg, hij is gewoon niet capabel om een regering te leiden, het is echt onbegrijpelijk dat zo iemand gewoon minister president is geworden en gebleven. Die man is zelfs zo kortzichtig/koppig en met zichzelf ingenomen dat hij niet eens fouten kan/wil toegeven, ook niet als de uitslag van de commissie Davids aangeeft dat de regering van toen niet zomaar de inval in Irak door de Amerikanen en Engelsen had mogen steunen. Hij komt wel met een 'politiek aanvaardbaar' excuus dat in het licht van toen en nu.....blablabla.
|
Bewerkt door - Mayflower on 23 januari 2010 09:42:22 |
 |
|
|
Enigma
Senior Member

Netherlands
Berichten 1310 |
Berichten - 23 januari 2010 : 11:13:05
|
Net zoals Gerrit Zalm aangaf zich te hebben "vergist". Waarom komen hun er altijd zo gemakkelijk vanaf? |
 |
|
|
franciscus001
Senior Member

Berichten 1209 |
Berichten - 23 januari 2010 : 11:17:45
|
Enigma, je kunt niet tegen de Islam zijn en tevens vóór die mensen die het belijden. Islam is nog steeds een door de mens gecreëerde godsdienst. Dus hier proberen onderscheidt in te maken is natuurlijk grote onzin te noemen. Daarbij maakt Wilders op discriminerende wijze onderscheid tussen westerse en niet-westerse burgers. (wat tevens een aanklacht door het OM is)
Annelie, het is nooit bewezen dat zes miljoen joden zijn vergast in die zgn. concentratiekampen. Zoiets zou ongezien nooit hebben gekund en statistisch bestonden die voorzieningen ook niet om zo'n massamoord te verwezenlijken. Ook fysiek bewijs hiervoor ontbreekt en toen kwam het fabeltje over de massaverbrandingen in de ovens. Maar al zouden al die aangetroffen primitieve ovens dag en nacht lijken hebben verbrand, er is uitgerekend dat je dan onmogelijk tot het aantal van zes miljoen joodse slachtoffers komt. Tuurlijk, er is vergast en verbrand. Joden, zigeuners, homo's, geestelijk en verstandelijk gehandicapten (alles wat als inferieur door de nazi's werden beschouwd) zijn omgekomen in die verschrikkelijke kampen, maar het aantal van zes miljoen is zwaar overtrokken. Joden beschouwen elke kritiek tegen hun Holocaustverleden alszijnde antisemitisme. Elke kritici (de laatste was een anglicaanse bisscop die 25 jaar onderzoek naar de Holocaust heeft verricht) worden monddood gemaakt of aan de schandpaal genageld. Dat terwijl diezelfde joden nu clusterbommen gebruiken tegen libanese kinderen en het zeer brandbare fosfor gooien op een weerloze palestijnse bevolking. Het is eigenlijk wrang te noemen dat Hitler achteraf gelijk bleek te hebben over de ware aard van een jood.
Mrs, iemand als lui en dom bestempelen zou ik niet onder de categorie discriminatie willen scharen. Ik vind de nederlander van vandaag inderdaad verwend, klagend, dom en lui. Het leidt aan welvaartziekte. Bezie dit meer als kritiek en een eye-opener. Hopelijk verandert ooit die mentaliteit weer tot iets positiefs.  |
 |
|
|
Enigma
Senior Member

Netherlands
Berichten 1310 |
Berichten - 23 januari 2010 : 11:40:00
|
Mag ik je er op wijzen dat "het ontkennen, bagatelliseren of goedpraten van de Holocaust is verboden en strafbaar in o.a. Nederland, België, Frankrijk, Australië, Canada, Zwitserland en Israël; in Duitsland met vijf jaar gevangenisstraf. Vooral in de jaren tachtig zijn er zware straffen uitgesproken tegen mensen die openlijk hun twijfels uitten over de officiële Holocaustversie. Je had vernietigingskampen,concentratiekampen en doorvoorkampen. In de Duitse stad Bad Arolsen, Hessen, bevindt zich het enorm archief (ongeveer 47 miljoen stukken, ongeveer 6 huizen vol papier). Dit archief bevat informatie over 17,5 miljoen mensen en vullen ruim 27 kilometer archiefplanken. Het bestaat uit lijsten, inventarissen, persoonsbeschrijvingen, verslagen van medische experimenten, verordeningen enz. Met name de hele bureaucratie van terreur die de ordelijke nazi's bijhielden voor hun machinerie van dwangarbeid, deportatie en uitroeiing. Het volledige archief uit de concentratiekampen Buchenwald en Dachau is er te vinden. De ontstellende omvang van de oorlog en de ambtelijk gestuurde Duitse moordmachine wordt er duidelijk. De "International Tracing Service", een afdeling van het Rode Kruis, beheert de archieven.De Duitsers hebben zelf archieven bijgehouden van de slachtoffers van de Holocaust. De Duitse archieven zijn bijzonder gedetailleerd omdat de nazi's alle informatie nauwkeurig bijhielden." (Wiki) De duitsers werden na de oorlog gedwongen toe te kijken,zodat ze de holocaust niet konden ontkennen. Ik denk ook niet dat m,n opa dit had hoeven horen.Ik vind dit ook eigenlijk ongepast,ook de zin die je er achter aan noemt. "Het is eigenlijk wrang te noemen dat Hitler achteraf gelijk bleek te hebben over de ware aard van een jood." Kom op zeg.Je laat je nu wel erg zien.
|
Bewerkt door - Enigma on 23 januari 2010 11:48:33 |
 |
|
|
Mayflower
Member

Netherlands
Berichten 388 |
Berichten - 23 januari 2010 : 11:52:57
|
Maakt het eigenlijk uit of het er nu 6.000 of 6.000.0000 joden waren? Het blijft een afschuwelijk iets wat destijds heeft plaatsgevonden en dan zijn zelfs 1 of 6000 mensen al heel erg. Mensen ombrengen alleen vanwege hun 'verschillen' is een misdaad tegen de mensheid.
Mensen ombrengen is trouwens altijd moord, ook als je een moordenaar terecht stelt en executeert is dat net zo goed moord.
Het enige wat ik niet als moord zie is als je uit zelfverdediging per ongeluk iemand te hard terug slaat en dat die persoon komt te overlijden, in bepaalde situaties kun je moeilijk verwachten dat iemand heel koelbloedig blijft en zijn/haar reakties beheerst uitvoert. Dat is volgens mij dan ook doodslag.
|
Bewerkt door - Mayflower on 23 januari 2010 12:02:55 |
 |
|
|
franciscus001
Senior Member

Berichten 1209 |
Berichten - 23 januari 2010 : 12:50:15
|
Enigma, er bestaat geen enkel bewijs van registratie omtrent het vergassen en verbranden van joden. Joden werden geregistreert vanwege hun joodse identiteit, om hen zodoende te isoleren in de samenleving. Het bewijst nergens dat er zes miljoen joden zijn vergast. Dat zijn ideeën die louter op suggestie pas veel later werden ingebracht. Er bestaat dus geen concreet bewijs, dat is wat elke kritici ook aangeeft.
Israël zorgt al zestig jaar voor conflicten in die regio, waarbij mensenrechtenschendingen aan de orde van de dag zijn. De voornaamste architecten voor de huidige oorlogen, (en waar ook nederlanders aan deelnemen) komt vanuit een machtige joodse lobby. Dit gegeven moet je niet ontkennen want het is een bron van veel haat jegens joden wereldwijd. Punt is dat ik niet meer geloof in hun slachtofferpositie. Tuurlijk, de verschrikkingen van de Holocaust waren vreselijk, maar Israël heeft het stokje gewoon overgenomen. (wat de Gaza-oorlog vorig jaar maar al te duidelijk maakte) Niet alle kritiek op joden dient onder het tapijn van anti-semitisme te worden geschoven. Daarmee doe je de waarheid geen recht aan. |
 |
|
|
Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812 |
Berichten - 23 januari 2010 : 13:07:56
|
Mayflower, ik ben het enorm(!) met je eens!
Franciscus, wat jij vindt van De Nederlander, zegt meer over jou dan over alle verschillende Nederlanders die ons land telt. Wat jij zegt over Joden is al net zo beneden alle peil als wat sommigen zeggen over Moslims. De pot verwijt de ketel. Je komt met je 'kritische eye-openers' steeds ongeloofwaardiger over.
|
 |
|
|
franciscus001
Senior Member

Berichten 1209 |
Berichten - 23 januari 2010 : 16:56:03
|
Mrs, indien ik de gemiddelde nederlander dom en lui noem, is dat mijn goed recht. (in moeilijke tijden gaan ze al mekkeren dat ze twee jaar langer moeten doorwerken) Dit volk heeft geen enkele ruggegraat meer en verdient de spot van het buitenland.
Clusterbommen inzetten tegen weerloze kinderen of het zeer brandbare fosfor gebruiken tegen een gewone burgerbevolking, noem ik idem beneden alle peil. Ik ren in deze niet weg voor de waarheid. |
 |
|
|
Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812 |
Berichten - 23 januari 2010 : 17:02:07
|
En het is mijn goed recht daar wat van te vinden, nietwaar?
Je rent niet weg voor JOUW waarheid. Subtiel verschil. Want jouw waarheid betrof niet alleen die clusterbommen en het brandbare fosfor. Die zijn niet goed te praten, zonder meer, maar het is geen reden om te gaan beweren dat Hitler gelijk zou hebben gehad over 'de ware aard van de Jood'. |
 |
|
|
franciscus001
Senior Member

Berichten 1209 |
Berichten - 23 januari 2010 : 17:20:37
|
Ik vind dat Hitler op veel punten gelijk had over de aard van een jood. De hele joodse geschiedenis kenmerkt zich door conflicten, leugens en bedrog. (ik had hier eerder een reactie over neergezet, maar die vond ik weer iets té confronterend, dus heb ik ze maar verwijdert) Op veel punten had Hitler overigens ongelijk, want eigenlijk bestaat er niet zoiets als joods bloed. (wederom een joods leugentje)
Zestig jaar Israel is zestig jaar onderdrukking,mensenrechtenschendingen en het aan hun laars lappen van opgelegde VN-resoluties. Joden hebben daar niets te zoeken, het is niet hun land. De oprichting van Israel is een historische blunder gebleken, waarvan de ellende tot op de dag van vandaag voortduurt. Het moment komt dat Iran zijn eigen atoombom heeft. Dan is de dominante positie van de joden in die regio eindelijk uitgespeeld.
Ik pretendeer hier geen eigen waarheid, maar zet pure verifieerde feiten neer over joden en over hun misdaden tegen de menselijkheid. Ik begrijp heus wel dat niet iedere individuele jood slecht of verkeerd is, maar als volk deugt deze boevenbende niet. Deze mening wordt overigens werelwijd steeds vaker gedeeld en ik sta hier dus allesbehalve alleen voor. |
 |
|
|
Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812 |
Berichten - 23 januari 2010 : 17:28:29
|
Ik deel je mening als het over Israël gaat, tot zover dan. Maar om te stellen dat een volk niet deugt (Nederlanders, Joden, poeh poeh!) is onzin. Een volk is geen eenheidsworst en bestaat uit vele individuen. Je nuanceert dat direct door te stellen dat je begrijpt dat niet iedere individuele Jood slecht of verkeerd is, en noemt deze individuen als volk dan weer een boevenbende. Zo krom als het maar kan. Natuurlijk geldt hetzelfde over jouw mening over het Nederlandse volk.
Overigens, of je mening nu alleenstaand is of door meerderen wordt gedeeld, zegt niets over je gelijk of ongelijk. |
 |
|
|
franciscus001
Senior Member

Berichten 1209 |
Berichten - 23 januari 2010 : 17:56:33
|
Dat denk ik niet. Als volk kent het namelijk een geschiedenis vol geweld, waarbij de joodse identiteit altijd centraal stond. Dat zien we ook op de dag van vandaag in naam van Israel. Op grond van die gezamenlijke identiteit veroordeel je dan ook de daden die zijn gepleegd. (bv. menen recht te hebben op een stuk land en daarom de oorspronkelijke bevolking aldaar van hun land jagen)
Zo spreken we ook over amerikanen, russen, etc. terwijl ze als individuen verschillen. Natuurlijk bestaan er joden die hun misdaden van hun eigen volk afwijzen, al zijn ze helaas in de minderheid. De misdaden die nu worden gepleegd in naam van Israel noem ik een regelrechte boevenbende. Israel zou hiervoor moeten worden bestraft en geboycot door de rest van de wereld, maar Amerika laat dit niet toe. Want daar bestaat (jawel!) een machtige joodse lobby met veel politieke invloed. De architecten van de Irak als Afghanistan-oorlogen waren amerikaanse-joden. Dus ik zit hierover geen onzin te verkopen maar lever slechts de gegeven feiten.
Ik vind het zo dubbel dat je niet je ongenoegen mag uiten over de misdaden die dit volk elke dag pleegt tegenover andere bevolkingsgroepen. Het is van de zotte dat het dan ineens anti-semitisme heet. |
 |
|
|
Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812 |
Berichten - 23 januari 2010 : 18:27:41
|
Ik vind ook veel zaken die gebeuren in Israël schandalig, en ik heb niet de indruk dat dit niet aan de orde gesteld mag worden. Door de gewone burger dan, want qua overheden wereldwijd wordt er verdomd weinig geprotesteerd. In het licht van de Jodenvervolging in WOII vind ik het ook onbegrijpelijk dat men dat slachtoffer-zijn van toen, kan verenigen met wat de Israëlisch regering van nu aan staaltjes van wreedheid laat zien. Of het inderdaad een minderheid betreft, onder de Joden al dit geweld net zo goed afwijzen, weet ik niet. Daarnaast is het van onze afstand makkelijk oordelen. Ook een aantal Palestijnen voert verschrikkelijke acties uit net als de Joden, en als jij daar als vredelievende Jood of Palestijn steeds mee wordt geconfronteerd, zal het bijzonder moeilijk zijn objectief en genuanceerd te blijven. Als haat je met de paplepel wordt ingegeven, is het niet simpel.
|
 |
|
Onderwerp  |
|
|
|