| Auteur |
Onderwerp  |
|
Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812 |
Berichten - 23 januari 2010 : 18:30:33
|
Maar wat Wilders er nog mee te maken heeft, ontgaat me. |
 |
|
|
Enigma
Senior Member

Netherlands
Berichten 1310 |
Berichten - 23 januari 2010 : 20:04:21
|
| Ja,we waren weer aardig van het onderwerp afgedaald.Ik heb sommige teksten met stijgende verbazing gelezen en ga er ook verder maar niet meer op in.Ik laat me soms ook weer verleiden.Maar goed,verder meent Moskowicz dat het Openbaar Ministerie zonder dat het gerechtshof daartoe opdracht heeft gegeven de aanklacht heeft uitgebreid (door in de dagvaarding op te nemen dat Wilders ook aanzet tot haat tegen niet-westerse allochtonen en/of Marokkanen).Het hof gebruikte de termen niet-westerse allochtonen en Marokkanen al.Dit klopt dus niet.Het Openbaar Ministerie vond eerst zelf ook dat de uitlatingen van Wilders niet strafbaar waren.Dit proces gaat nog wel een tijdje duren,we zien wel hoe het gaat verlopen. |
Bewerkt door - Enigma on 23 januari 2010 20:33:35 |
 |
|
|
Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812 |
Berichten - 23 januari 2010 : 21:25:28
|
Tja, en eigenlijk wil ik het niet eens weten. Hoe de uitspraak ook zal worden, het zal uiteindelijk altijd in het voordeel van Wilders uitpakken.
|
 |
|
|
franciscus001
Senior Member

Berichten 1209 |
Berichten - 24 januari 2010 : 08:31:08
|
Wilders heeft er wel degelijk mee te maken, want ook achter zijn beweging bestaat een grote invloed van joden. Het is geen publiek geheim dat Wilders financieel wordt ondersteund door een groep rechtse joden uit de VS en Israel en dat het is een jood is (Moskowitz)die hem nu bijstaat in deze rechtzaak. Dat is wat ik bedoelde achter de schermen aan de touwtjes trekken. Dat is iets anders dan het verkondigen van anti-semitisme.
Ik zal niet ontkennen dat vanaf palestijnse zijde idem verschrikkelijke dingen gebeuren en dat een organisatie als Hamas mij minder aanspreekt. Het is echter wel een direct gevolg van een zestig jaar durende onderdrukkingspolitiek en het vormt mede een grote wortel voor het ontstaan van het huidige moslimterrorisme. Het is een aaneenschakeling van een groot web, waar niets los van elkaar staat. |
 |
|
|
Enigma
Senior Member

Netherlands
Berichten 1310 |
Berichten - 24 januari 2010 : 13:32:26
|
| Het onstaan van het moslimterrorisme zijn natuurlijk meerdere factoren mogelijk zoals stromingen zoals het salafisme (bepaalde denkbeelden die mensen ergens toe aanzetten) en mensen zelf die het doen.Dit speelt ook al eeuwen.Beide uiterste zijn natuurlijk niet goed te praten.Wilders is soms ook veel te eenzijdig en je kan hem een aantal dingen verwijten misschien.Maar hij doet niks illegaals.Dat is belangrijk.Verder gaat dit over Nederland.Als bepaalde uitspraken gewoon waar blijken te zijn,kan je hem er ook niks op verwijten.Een groot aantal Nederlanders staat wel achter hem.Dit proces is er alleen gekomen door bepaalde drammers in de politiek,want het OM (nogmaals) had al eerder verkondigt dat zijn uitlatingen niet strafbaar waren.Ik vind dit nogal krom. |
 |
|
|
Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812 |
Berichten - 24 januari 2010 : 13:34:57
|
Of hij iets illegaals/strafbaars doet, gaat nu dus juist uitgezocht worden, dus dat kan je niet met zekerheid zeggen. Enne... heel erg veel Nederlanders staan ook helemaal níet achter hem, hoor. |
 |
|
|
Enigma
Senior Member

Netherlands
Berichten 1310 |
Berichten - 24 januari 2010 : 13:47:24
|
| Ja,ik denk dat de volgende verkiezingen hij ook niet in de top 3 gaat belanden en geen rol van betekenis gaat spelen.De angst van sommige mensen daarover is denk ik ook ongegrond.De SP doet het nog steeds goed met een derde plaats.Daar ga ik ook op stemmen. |
 |
|
|
Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812 |
Berichten - 24 januari 2010 : 13:52:46
|
Alweer ga ik offtopic : nee, geen SP meer voor mij. Bij de laatste verkiezingen heb ik daarop gestemd, met volle overtuiging, maar uiteindelijk schoot dat ook niet op. Voor mij dus GroenLinks, ook met volle overtuiging! |
 |
|
|
annelie
Member

Berichten 126 |
Berichten - 24 januari 2010 : 13:54:03
|
Ja, dat moeten ze blijkbaar steeds opnieuw doen van ons belastinggeld. Ik vind dat Nederlanders hier eens iets van zouden moeten zeggen. En Met Nederlanders bedoel ik de door ons gekozen regering of in ieder geval de oppositie.
Maar nee, die zijn net als ze verkozen zijn al weer bezig met de volgende verkiezingen en bedreiging voor hun plaats in een volgend kabinet door de PVV wel een feit.
Al ben je het niet met de PVV/Wilders eens is het niet slim om je ogen te sluiten voor het feit dat hij veel aanhangers heeft. Ook zijn er veel die het wel zijn maar niet zullen toegeven omdat het momenteel zo is dat je bijna crimineel bent als je ervoor uitkomt. Hoe individueler de samenleving wordt hoe meer men oordeelt en veroordeelt. De binding is weg en hiermee ook verdraagzaamheid en begrip blijkbaar.
|
 |
|
|
Enigma
Senior Member

Netherlands
Berichten 1310 |
Berichten - 24 januari 2010 : 14:04:12
|
De aangiftes tegen wilders kwamen ook van de linkse partijen.Daar staat ergens een lijst van op Internet.Kennenlijk voelen ze zich nogal bedreigd.Ze blijven maar door gaan met aangiftes en dreigementen om zo een signaal aan Wilders te geven.Dit vind ik ook niet goed.Als ze hem op Fitna willen vervolgen wens ik hun veel success.Het was gewoon een verzamelwerk van dingen die moslims zelf gedaan hebben,niet wat Wilders gezegd of gedaan heeft.Dan zouden ze die ook moeten vervolgen. Het beste antwoord wat Wilders zou kunnen geven is: "Zo letterlijk moet je dat niet zien".Dat is tenslotte ook het antwoord dat je krijgt van gelovigen als je ze wijst op geweldadige of haatzaaiend aanzettende teksten in de bijbel, koran en talmoed.
|
 |
|
|
Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812 |
Berichten - 24 januari 2010 : 14:05:09
|
Maar is het niet juist dat gebrek aan verdraagzaamheid en begrip wat Wilders propageert? Ik vind zeer zeker dat een ieder die politiek moet aanhangen die hem het meest aanspreekt, maar dan wel om de juiste redenen. En als men aangeeft vóór Wilders te zijn en men wordt gevraagd waarom, dan zijn de antwoorden daarop niet duidelijk. Of men noemt het een proteststem. Er wordt gesteld dat Wilders zoveel durft te zeggen, maar dan gaat het uiteraard alleen over Moslims. En wat schiet wie dan ook daarmee op?
Dat een individuelere samenleving ook een gebrek aan verdraagzaamheid en begrip oplevert, vind ik niet. Vroeger viel je als individu al makkelijk buiten een groep en als je je niet aanpaste werd je daarop be- en veroordeeld.
|
 |
|
|
Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812 |
Berichten - 24 januari 2010 : 14:13:39
|
citaat: Geplaatst door Enigma
De aangiftes tegen wilders kwamen ook van de linkse partijen.Daar staat ergens een lijst van op Internet.Kennenlijk voelen ze zich nogal bedreigd.Ze blijven maar door gaan met aangiftes en dreigementen om zo een signaal aan Wilders te geven.Dit vind ik ook niet goed.Als ze hem op Fitna willen vervolgen wens ik hun veel success.Het was gewoon een verzamelwerk van dingen die moslims zelf gedaan hebben,niet wat Wilders gezegd of gedaan heeft.Dan zouden ze die ook moeten vervolgen. Het beste antwoord wat Wilders zou kunnen geven is: "Zo letterlijk moet je dat niet zien".Dat is tenslotte ook het antwoord dat je krijgt van gelovigen als je ze wijst op geweldadige of haatzaaiend aanzettende teksten in de bijbel, koran en talmoed.
Yep, en ook kan je met materiaal van Christenen en/of Joden een filmpje maken waarbij het lijkt alsof er niets dan dood en verderf uit is voortgekomen. Dat is natuurlijk niet zo, maar het is maar net wat je intentie is, nietwaar? En dan kan je ook zeggen dat de Christenen en/of Joden zelf verantwoordelijk zijn. En waar jij als maker van zo'n filmpje dan verantwoordelijk voor bent is dat je een groepering in een hoek zet en verdacht maakt, en probeert anderen mee te krijgen in je angst- en haatgevoelens. Is zo iemand wat we willen hebben als regeringsleider? Nee toch!
|
 |
|
|
Enigma
Senior Member

Netherlands
Berichten 1310 |
Berichten - 24 januari 2010 : 14:14:52
|
| Ja,maar aan de hand van demografische gegevens is wel te zien dat Europa islamiseert.Dus als hij dat zo stelt kan je hem er ook geen ongelijk in geven.De meningen over de oplossingen daarover lopen nogal uiteen.We leven in een democratisch land.De meeste hebben wel een duidelijke mening en het is aan ons of we ergens in kunnen vinden of niet.Dit punt van Wilders wordt altijd graag naar voren gebracht in de media natuurlijk,maar hij heeft nof wel meer standpunten dan dat.Dat kunnen mindere en betere punten zijn,maar als hij wel een meerderheid haalt is dat omdat de bevolking daar achter staat.Dat mogen we dan ook niet negeren. |
 |
|
|
Enigma
Senior Member

Netherlands
Berichten 1310 |
Berichten - 24 januari 2010 : 14:31:06
|
citaat: Geplaatst door Mrs
citaat: Geplaatst door Enigma
Yep, en ook kan je met materiaal van Christenen en/of Joden een filmpje maken waarbij het lijkt alsof er niets dan dood en verderf uit is voortgekomen. Dat is natuurlijk niet zo, maar het is maar net wat je intentie is, nietwaar? En dan kan je ook zeggen dat de Christenen en/of Joden zelf verantwoordelijk zijn. En waar jij als maker van zo'n filmpje dan verantwoordelijk voor bent is dat je een groepering in een hoek zet en verdacht maakt, en probeert anderen mee te krijgen in je angst- en haatgevoelens. Is zo iemand wat we willen hebben als regeringsleider? Nee toch!
Voor een groot gedeelte is helaas ook niets anders dan dood en vederf uitgekomen.Het geloof op zich en de haat en concurentie jegens elkaar heeft niks dan ellende gebracht.Dan kan je de media ook verwijten dat het nieuws over moslimgeweld eenzijdig is en zo de indruk wekt van generalisatie.Het internet staat vol met dit nieuws.Vooral in moslimlanden tegen christenen.Meestal is dat helaas ook het geval.Om iets te laten zijn wat is ben je opzich niet verantwoordelijk voor wat andere al hebben gedaan.De mens maakt er toch wel van wat ze zelf willen of informeren zich daarover.Dat onderscheid moet je voor jezelf kunnen uitmaken.Zo'n filmpje is voor voorstanders alleen een beaming,voor tegnstanders niet.Het valt nog steeds onder vrijheid van meningsuiting.Ik heb nog wel veel ergere reportages gezien.Fitna valt op dat opzicht nog wel mee.Het is maar net hoe je ergens tegen aankijkt. |
Bewerkt door - Enigma on 24 januari 2010 14:32:23 |
 |
|
|
Mayflower
Member

Netherlands
Berichten 388 |
Berichten - 24 januari 2010 : 14:35:29
|
De media is al lange tijd geen objectief medium meer voor nieuws weergave. Elke krant of tv programma heeft zo zijn eigen kleur en belangen. |
 |
|
Onderwerp  |
|