| Auteur |
Onderwerp  |
|
WinterBase
Stagiere
Netherlands
Berichten 8 |
Berichten - 02 juli 2008 : 16:02:57
|
Sinds een jaar of twee ben ik enorm geďnteresseerd in de muzikale voorkeur van mensen. Misschien denk je waarom? Muziek is voor mij iets enorm belangrijks. Er gaat geen dag voorbij dat ik geen muziek luister (vraag Skip maar). Nu vraag ik mij af wat de muzikale voorkeur is van de Opinieland leden.
Als ik een jaar of vier terug kijk dan zie ik mezelf als een jochie die meeloopt met de meute. Een jongetje van dertien die luistert naar wat de meerderheid in de klas luistert. Toentertijd luisterde is naar zogenaamde rap muziek, denk hierbij aan een persoon als 50 cent. De reden dat ik deze muziek beluisterde was A omdat eigenlijk iedereen het deed en ik in de eerste klas van het VMBO zat en B omdat ik zo min mogelijk wou opvallen tussen mijn klasgenoten. Zo’n twee jaar later maakte mijn muzieksmaak zijn eerste ommekeer en maakte ik kennis met hardstyle en hardcore (beter bekend als dreun muziek, boem boem boem). Dit heb ik een tijdje geluisterd.
Vorig jaar zomer maakte mijn muziek smaak zijn tot op heden laatste ommekeer. Ik luisterde een plaatje van Linkin Park en was gelijk verzot van deze gasten. Tijden vlogen voorbij en het einde van 2007 naderde. En zoals elk jaar is het dan tijd voor de Top 2000! Geweldig vond ik de muziek die in deze jaarlijkse lijst stond en dat, terwijl ik jaren daarvoor altijd zat te zeuren achter in de auto als paps en mams weer eens Radio 10 Gold aanzette als we op reis waren voor vakantie.
Dezer dagen luister ik naar muziek die waarschijnlijk de meerderheid van het Opinieland forum in zijn of haar jeugd heeft beluisterd. Metallica, Iron Maiden, Kiss, The Police, David Bowie, Johnny Cash, Boston, The Who, Aerosmith, Guns ’N Roses, Phill Collins en zo kan ik nog wel even door gaan. Maar ook luister ik plaatjes die tegenwoordig uitkomen. Dit zijn dan vaak wel plaatjes uit de genres; rock, punk of metal. Trouwens, van een plaatje van The Bee Gees of Earth Wind and Fire ben ik ook totaal niet vies!
Ja, muziek heeft mij gemaakt tot wat ik nu ben!
Geďnteresseerd in wat ik zoal beluister? http://www.last.fm/user/WinterBaseNL/
|
Ik ben de zoon van Skip! |
|
|
Sieds
Master

Netherlands
Berichten 3353 |
Berichten - 02 juli 2008 : 23:41:05
|
Welkom Winterbase. Leuk dat je mee gaat doen.
Helaas voor jou, ben ik een ouwerwetsie Mijn opvoeding richtte geheel op klassieke muziek. Pop-muziek heb ik leren waarderen. Dat begon met de Beatles en eindigde bij Police, maar daartussen BG's, ook Earth Wind en Fire,Allan Parsons project, Steve Wonder e.d. Oh ja, en altijd de Bues. Dat rammel ik zelf nog wel eens op de piano. Het dient voor mij muzikaal te zijn; zodra het accent verschuift naar gestamp, dan is de lol eraf, House maakt op mij geen indruk. Maar ja, op oudere leeftijd werd ik doof en dan is muziek opeens heel anders.
Maar nu het vreemde. Ik heb een dochter, die nu naar het conservatorim gaat. Vlotte meid, houdt van dansen en uitgaan, zingt prachtig blues...... Maar wat studeert ze ? Klassiek.
|
This day is the first day of the rest of your life. |
 |
|
|
Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812 |
Berichten - 03 juli 2008 : 09:08:18
|
Ah, Linkin Park, in 1 woord: ge-wel-dig!
Ik luister veel en graag naar muziek, maar er gaan ook dagen voorbij dat ik de voorkeur geef aan stilte. Ik hou veel van klassiek, maar weet er niet veel van omdat het in mijn opvoeding geen rol speelde. Ik vind het prachtig en vaak erg rustgevend of juist heel emotioneel. Van 'gouwe ouwe' kan ik erg genieten, maar dan niet zozeer omdat ik het echt mooi vind, maar omdat het herinneringen en emoties van die tijd oproept, uit een tijd dat ik het wel mooi vond of gewoon vaak hoorde. Maar het begrip 'gouwe ouwe' is ook heel rekbaar... Ik bedoel dan muziek van de jaren 50, 60 en 70. Mijn grootste voorkeur gaat toch uit naar hardrock en alternatieve rock, geloof ik. Teveel om op te noemen wat ik prachtig vind, maar ik zal een kleine poging doen: Creed, Snow Patrol, Queen, Guns 'n' Roses, Soundgarden, Muse, uiteraard Linkin Park, Intwine, Pearl Jam, Red Hot Chilipeppers, The Who, 3 Doors Down, Talk Talk, Prodigy, Anouk... Maar ook: Crowded House, Neil Finn, Kate Bush, Eagles, Waterboys, Neil Young, Leonard Cohen, Enya, De Dijk, The Creedence...
En nog veel meer. |
 |
|
|
WinterBase
Stagiere
Netherlands
Berichten 8 |
Berichten - 03 juli 2008 : 12:43:33
|
citaat: Geplaatst door Sieds
Welkom Winterbase. Leuk dat je mee gaat doen.
Helaas voor jou, ben ik een ouwerwetsie Mijn opvoeding richtte geheel op klassieke muziek. Pop-muziek heb ik leren waarderen. Dat begon met de Beatles en eindigde bij Police, maar daartussen BG's, ook Earth Wind en Fire,Allan Parsons project, Steve Wonder e.d. Oh ja, en altijd de Bues. Dat rammel ik zelf nog wel eens op de piano. Het dient voor mij muzikaal te zijn; zodra het accent verschuift naar gestamp, dan is de lol eraf, House maakt op mij geen indruk. Maar ja, op oudere leeftijd werd ik doof en dan is muziek opeens heel anders.
Maar nu het vreemde. Ik heb een dochter, die nu naar het conservatorim gaat. Vlotte meid, houdt van dansen en uitgaan, zingt prachtig blues...... Maar wat studeert ze ? Klassiek.
Klassieke muziek is ook prachtige muziek Sieds. Alleen ben ik er nooit mee in aanraking gekomen. Natuurlijk heb ik wel eens wat gehoord.
De metal band uit de jarige 70/80, Metallica heeft in 1999 samen met het San Francisco Symphony een concert gegeven. Nooit gedacht dat deze muziek soorten zo perfect bij elkaar konden komen. Uiteraard ging het mij in dit geval meer om het gitaar werk maar het San Fransisco Symphony zorgde voor iets wat ik nog nooit had gehoord. Geweldig!
Wat voor blues zingt uw dochter? Gezien het feit dat er enorm veel soorten blues zijn.
citaat: Geplaatst door Mrs
Ah, Linkin Park, in 1 woord: ge-wel-dig!
Ik luister veel en graag naar muziek, maar er gaan ook dagen voorbij dat ik de voorkeur geef aan stilte. Ik hou veel van klassiek, maar weet er niet veel van omdat het in mijn opvoeding geen rol speelde. Ik vind het prachtig en vaak erg rustgevend of juist heel emotioneel. Van 'gouwe ouwe' kan ik erg genieten, maar dan niet zozeer omdat ik het echt mooi vind, maar omdat het herinneringen en emoties van die tijd oproept, uit een tijd dat ik het wel mooi vond of gewoon vaak hoorde. Maar het begrip 'gouwe ouwe' is ook heel rekbaar... Ik bedoel dan muziek van de jaren 50, 60 en 70. Mijn grootste voorkeur gaat toch uit naar hardrock en alternatieve rock, geloof ik. Teveel om op te noemen wat ik prachtig vind, maar ik zal een kleine poging doen: Creed, Snow Patrol, Queen, Guns 'n' Roses, Soundgarden, Muse, uiteraard Linkin Park, Intwine, Pearl Jam, Red Hot Chilipeppers, The Who, 3 Doors Down, Talk Talk, Prodigy, Anouk... Maar ook: Crowded House, Neil Finn, Kate Bush, Eagles, Waterboys, Neil Young, Leonard Cohen, Enya, De Dijk, The Creedence...
En nog veel meer.
Mrs, prachtige muziek smaak heb je.
Muse vind ik helemaal fantastisch, heb ik laatst nog een cd van aangeschaft. Ook hun optreden in het Wembley Stadion (HAARP) vind ik helemaal super.
Queen spreekt voor zich, geweldige muziek met als hoogtepunt Bohemien Rapsody.
Guns ’N Roses hebben verder geen uitleg nodig, super muziek. Hun nieuwste album die nog dit jaar uit zou moeten komen met de gewaagde titel; Chinese Democracy vind ik wat minder. Een aantal nummers zijn laatst uitgelekt en bij een aantal had ik echt mijn twijfels, het leek meer RNB muziek dan Rock muziek.
Soundgarden ken ik pas een tijdje, door het nummer Black Hole Sun ben ik bij Soundgarden uitgekomen. Prachtig nummer.
Wat ik verder zoal luister; Queens of the Stone Age (Songs for the deaf = aanrader), Creedence Clearwater Revival (respect voor deze muziek), RadioHead, Nirvanna en sinds een tijdje ben ik helemaal verzot op The Hives. The Hives is een uit Zweden afkomstige band die garagerock produceert. Hun laatste album The Black and White Album verdiend zeker een luister sessie als je van rock muziek houdt.
|
 |
|
|
Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812 |
Berichten - 03 juli 2008 : 12:52:02
|
Dank je, hetzelfde kan ik van jou zeggen.
Net zoals Queen Queen niet meer is zonder Mercury, heb ik dat ook met Guns 'n' Roses en Axl Rose.... Commercieel hoogtepunt was inderdaad Bohemian Rhapsody, maar op hun albums staan zoveel meer prachtige nummers. Radiohead vond ik geweldig tot en met OK Computer, daarna had ik het wel gehad met ze. Heel jammer! The Muse... tja, uniek in zijn soort en vooral live fantastisch. Soundgarden is ook vrij nieuw voor mij, net als Snow Patrol. Nirvana en Metallica zijn DE bands van mijn man. Ik vind het niet slecht, maar kan er ook niet echt voor warmlopen. Queens of Stonage ken ik eigenlijk alleen van naam. Geen idee of ik dat wel of niet mooi vind. The Hives... heb ik nog nooit van gehoord. Ik moet zeggen dat ik met de nieuwste muziek ook vaak achterloop, aangezien ik zelden of nooit naar de muziekzenders op tv kijk en vooral luister naar Arrow Classic Rock op de radio.
|
 |
|
|
WinterBase
Stagiere
Netherlands
Berichten 8 |
Berichten - 03 juli 2008 : 13:12:22
|
Voor muziek releases kijk ik altijd op MusicMeter.nl , daar staan ook vaak gelijk recensies van members. Wel zo handig en je kan aan de hand van zogenaamde sterren gelijk zien of de cd een succes is onder de leden.
Queens of the Stone Age is wel leuk maar je moet er van houden. Ze hebben een aantal leuke nummers (Go with the flow, 3s and 7s, Little Sister etc.) maar ook een aantal nummers die ik sowieso skip als ik een cd aan heb staan van ze.
Verder houd ik het Internet gewoon in de gaten (Youtube, Muziek forums) en natuurlijk krijg ik op MSN van vrienden een seintje wanneer er een toffe cd is uitgekomen.
|
 |
|
|
Ryckz
Member

Netherlands
Berichten 393 |
Berichten - 03 juli 2008 : 15:20:22
|
Ik ben op de eerste plaats een metalhead. Van zware gitare drums en solo's kan ik altijd genieten. Maar eigenlijk luister ik alles. Wat ik dit jaar bijvoorbeeld:
3 dagen Pinkpop met o.a Metallica, Rage against the Machine. Queens of the stone age, Kaiser chiefs enz enz enz. Vorige week naar Doe maar geweest, totaal andere muziek maar ook super Aan het begin van het jaar Naar Despised Icon, Misery index( lees deathcore) geweest. Zo ook naar Chimaira en Maroon, ( Zware metal) Ik sla dit jaar werchter een keer over, wat toevallig nu bezig is. Inplaats daarvan naar Pukkelpop, Killers, Metallica und so weiter. Dan staat momenteel Slipknot, machinehead en Childer off Bodom op het programma om het jaar mee af te sluiten, maar er zal hopelijk nog van alles bij komen.
Oftewel ik luister van doe maar tot Slipknot, van Muse tot Metallica, Arctic monkeys tot Marilyn Manson. Eigenlijk gewoon alles zolang ik het maar mooi vindt. |
Stop your bitchin' and fight your way through it |
 |
|
|
Enigma
Senior Member

Netherlands
Berichten 1310 |
Berichten - 03 juli 2008 : 15:24:57
|
| Carlos Santana,Miss Teeq,Linkin Park,Gentlemen,Tonedeaf,Ierse muziek,zoals de soundtrack van Lord of the Dance,Paco de Lucia.I stand Alone van Godsmack vind ik trouwens ook een goed nummer.Ik kan me niet echt indelen in een bepaald muziekgenre of muziekgenres.Ik luister gewoon naar wat ik mooi vind. |
 |
|
|
WinterBase
Stagiere
Netherlands
Berichten 8 |
Berichten - 03 juli 2008 : 15:44:58
|
citaat: Geplaatst door Ryckz
Ik ben op de eerste plaats een metalhead. Van zware gitare drums en solo's kan ik altijd genieten. Maar eigenlijk luister ik alles. Wat ik dit jaar bijvoorbeeld:
3 dagen Pinkpop met o.a Metallica, Rage against the Machine. Queens of the stone age, Kaiser chiefs enz enz enz. Vorige week naar Doe maar geweest, totaal andere muziek maar ook super Aan het begin van het jaar Naar Despised Icon, Misery index( lees deathcore) geweest. Zo ook naar Chimaira en Maroon, ( Zware metal) Ik sla dit jaar werchter een keer over, wat toevallig nu bezig is. Inplaats daarvan naar Pukkelpop, Killers, Metallica und so weiter. Dan staat momenteel Slipknot, machinehead en Childer off Bodom op het programma om het jaar mee af te sluiten, maar er zal hopelijk nog van alles bij komen.
Oftewel ik luister van doe maar tot Slipknot, van Muse tot Metallica, Arctic monkeys tot Marilyn Manson. Eigenlijk gewoon alles zolang ik het maar mooi vindt.
Toevallig ook liefhebber van VolBeat? Prachtige muziek vind ik dat. Wretcher is inderdaad nu bezig, vorige week was graspop, daar had ik graag heen gewild maar helaas. |
 |
|
|
Ryckz
Member

Netherlands
Berichten 393 |
Berichten - 04 juli 2008 : 00:56:08
|
Nope nooit van gehoord eigenlijk, heb t net even opgezocht klinkt netjes maar is jammer genoeg niet mijn smaak.
Wat trouwens ook een verschrikkelijk mooi nummer is is: http://video.google.nl/videosearch?q=echo+war&sitesearch=# Ik heb er echt alles voor over om van hun een cd in handen te krijgen, zo experimenteel, zo mooi. Maar ja na 5 jaar nog geen enkel nummer van hun, sonde sonde sonde. |
Stop your bitchin' and fight your way through it |
 |
|
|
Gekkie22
Member

Netherlands
Berichten 190 |
Berichten - 12 maart 2009 : 18:04:00
|
Hardrock, metal: Metallica, korn, slipknot, bush, red hot chilli peppers, staind, element eigthy, enz
Ik heb pas geleden Damian Rice ontdekt. Mix van klassiek en pop. Beetje dramatisch, maar heerlijk rustgevend.
Blues, jazz vind ik heerlijk om te luisteren, ga er helemaal in op.
En Alanis Morissette hoort in mijn leven van jongs af aan. Haar muziek is onderdeel van mijn bestaan. (dit rijmt weer per ongeluk )
Waarom ik luister naar muziek? Omdat muziek hoort bij leven denk ik. Ik denk dat ik niet zonder muziek kan. Altijd aan het meebleren en bij een gekke deun spring ik alle kanten op .
Hardcore en alles erger dan dat is de enige muziek waarvan ik niet kan genieten. |
Deel dátgene uit wat je zelf zou willen ontvangen |
 |
|
|
Cheesed
Member

Netherlands
Berichten 200 |
Berichten - 12 maart 2009 : 19:27:55
|
Welkom Winterbase.
Ik hou van heel veel muziek, zolang het maar een goede sfeer heeft, en gemaakt is met liefde, niet voor geld.
Genre's als: Psychedelic Rock, Blues (uiteraard), Stonerdoom, Zwaar klassiek, Stonerrock (60's en 70's), Ska, Folk, en Blackmetal, Deathmetal e.d. gaan er vaak ook wel in. Maar ook bijvoorbeeld sommige Drum&Bass en Breakcore.
Denk aan bands als the Beatles, the Doors, Pink Floyd, Deep Purple, Doe Maar, Black Sabbath, Led Zeppelin, Bob Dylan, Status Quo, Jefferson Airplane, Dozer, Acid King, Weedeater, Electric Wizard, Judas Priest, Fleetwood Mac, the Prodigy, Rachmaninov, Bach, Beethoven enz. enz.
Ik heb een tijdje terug ook Chinese Democracy gedownload, en sinds dien heb ik geen Guns 'n Roses meer geluisterd. Ik luister muziek omdat ik er een bepaald gevoel bij krijg, als er zoiets gebeurd als wat Axl de wereld geflikt heeft, dan krijg ik iedere keer als ik zijn stem hoor een kutgevoel.
Trouwens, als je Queens of the stone age wat vind, dan vind je bands als Dozer, Acid King, Electric Wizard ook misschien wel wat! Wel wat zwaarder en langzamer allemaal, maar misschien vind je t wat. Als je op je last.fm scrobbler een van die namen in typt dan krijg je het vanzelf.
|
Aan niets komt geen eind |
 |
|
|
Gekkie22
Member

Netherlands
Berichten 190 |
|
|
mvisser
Stagiere
Berichten 2 |
Berichten - 26 maart 2009 : 18:51:57
|
Wat een goede vraag. Ik hou van allerlei muziek, maar vooral jazz en klassiek. In Jazz, ach ik luister nu naar Duke Ellington, hou van John Coltrane. heb je die laatste plaat wel eens gehoord? Stellar Regions. Die is zo intens, die kan ik nooit in een ruk uitzitten. In klassiek hou ik vooral van Beethoven. Die stelt me op de een of andere manier altijd gerust. Maar tegenwoordig is mijn allerfavorietste artiest een muziekant uit Mali: Toumani Diabaté. Luister eens naar de manier waarop hij de kora heeft veranderd. Oorspronkelijk is dat een begeleidings instrument, maar hij heeft daar een prachtig solo instrument van gemaalkt. Oh ja, vergeet het derde piano concert van Rachmaninov niet. Onvergelijkbaar. |
 |
|
|
DenDon
Stagiere
Berichten 14 |
Berichten - 04 mei 2009 : 18:51:25
|
Een voor de hand liggende vraag met een niet zo voor de hand liggend antwoord. Eigenlijk alles wat geniaal in elkaar zit of wat uniek is in zijn soort. (En natuurlijk alles wat lekker klinkt.) Een heleboel dingen uit het rock/metal genre maar ik kan ook genieten van wat meer electronische muziek waar het meer om de creativiteit dan om het talent van de artiestn gaat. Enfin, een lijst: Mettalica, Ensiferum, Enter Shikari, Red Hot Chili Peppers, ACDC, Iron Maiden, Dire Straits, Santana, Jimmy Hendrix, System of a down, Rage against the machine, Daft Punk, The Prodigy, Moby, etc. |
 |
|
|
theking
Stagiere
Netherlands
Berichten 4 |
Berichten - 09 mei 2009 : 01:21:23
|
geef mij maar echte hardcore ps ik ben geen racist zoals de meeste mensen gabbers voor aanzien |
 |
|
Onderwerp  |
|
|
|