Opinieland discussie forum
Opinieland discussie forum
Intro | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoek | Help
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Opinieland Forum
 Media, Nieuws, Radio, TV
 Homoprotest in De Bosch
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printer versie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 3

Mayflower
Member

Netherlands
Berichten 388

Berichten - 28 februari 2010 :  12:16:09  profiel weergeven  Reageer met citaat
De eucharistieviering in de Sint-Jan is door protesten van homoseksuelen en sympathisanten onrustig verlopen. Tientallen aanwezigen verlieten met veel kabaal de kerk toen plebaan (pastoor) Geertjan van Rossem uitlegde dat bij de communie de juiste beleving van seksualiteit hoort.

"De juiste beleving van de seksualitieit."

Die uitlating geeft maar weer eens aan hoe kortzichtig en nog steeds in het verleden levend het christendom is anno 2010.
Dat is gewoon pure discriminatie, zoals het wordt gezegd.
Wie zijn zij om te mogen oordelen/bepalen wat de juiste beleving van seksualiteit is?
Dat heeft in mijn ogen niets met geloof te maken, seksualiteit is een losstaand onderwerp.

franciscus001
Senior Member

Berichten 1209

Berichten - 28 februari 2010 :  13:12:19  profiel weergeven  Reageer met citaat
Wat doe je als homo in een kerk, die homo's op hun geaardheid steeds blijft afwijzen? Homo's maken zich volkomen belachelijk door te denken dat je homo-emancipatie kunt afdwingen. Grote groepen in de samenleving haten homo's en vinden homosexualiteit verwerpelijk. Daar kun je het wel of niet mee eens zijn, helaas is dit de realiteit van de dag. (overal ter wereld) Ik denk dat homo's met dit soort acties juist het tegenovergestelde bewerkstelligen.

Ik ken genoeg homo's die balen dat ze telkens als een specifieke doelgroep naar voren worden geschoven. Wil je als homo integreren binnen deze samenleving, dan hoef je heus niet met roze opgespelde driehoekjes demonstratief een kerk in te lopen om een hostie af te dwingen. Bij een moskee of synagoge krijg je als homo idem nul op request. Dat weet je van tevoren.
Naar boven

Mayflower
Member

Netherlands
Berichten 388

Berichten - 28 februari 2010 :  13:57:12  profiel weergeven  Reageer met citaat
Wat een onzin.
Als vrouwen ook nooit voor hun rechten waren opgekomen zouden zij nu ook niet voor vol aangezien worden.
Ik vind dat ook homoseksuelen de mogelijkheid mogen/moeten hebben om deel te nemen aan een geloofsgemeenschap, ook al is die zo fel tegen diezelfde homoseksuelen.
Het gaat er juist om om gelijke rechten af te dwingen, zoals dat in alle lagen van de samenleving geld.
Ook politieke partijen en clubs etc zouden geen mensen mogen weigeren omwille van hun geslacht en/of seksuele geaardheid, doen ze dat wel dan vind ik dat die verboden dienen te worden, dat is tenslotte discriminatie en is per wet verboden.

Ik kan mij wel vinden in je opmerking over de gedragingen van sommige homoseksuelen, die zijn soms erg over de grens en daarmee doen ze idd de homo-gemeenschap geen goeds, zo plaatsen ze die juist buiten de samenleving en zullen ze moeilijk geaccepteerd worden.
Ik persoonlijk zit niet te wachten op een paar mannen en/of vrouwen die elkaar un public staan af te lebberen of zo, dat geldt ook voor hetero's, dat vind ik net zo storend, sommige dingen doe je maar thuis in de privacy van je eigen omgeving.
Naar boven

Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812

Berichten - 28 februari 2010 :  17:11:01  profiel weergeven  Reageer met citaat
citaat:
Homo's maken zich volkomen belachelijk door te denken dat je homo-emancipatie kunt afdwingen.

Zet waar 'homo's' staat 'vrouwen', en hoor wat menig man vóór de vrouwenemancipatie riep.
Ofwel: roerend eens met Mayflower.
Naar boven

Sieds
Master

Netherlands
Berichten 3353

Berichten - 28 februari 2010 :  21:11:53  profiel weergeven  Reageer met citaat
citaat:
Geplaatst door franciscus001

Wat doe je als homo in een kerk, die homo's op hun geaardheid steeds blijft afwijzen? Homo's maken zich volkomen belachelijk door te denken dat je homo-emancipatie kunt afdwingen.

Moet ik hieruit opmaken, Franciscus, dat jij het eens bent bent met de bisschop ? Homo's mogen toch hoop ik zelf weten als ze naar de kerk willen, ook al wijst die kerk dat (deels) af ?
Het staat ieder mens, dus ook homo's, volledig vrij om zichzelf belachelijk te maken. Zelfs jou.

This day is the first day of the rest of your life.
Naar boven

Bernie
Master

Netherlands
Berichten 5104

Berichten - 01 maart 2010 :  11:00:53  profiel weergeven  Reageer met citaat
Ik vind het jammer dat mensen zo denken, het zijn en blijven mensen van vlees en bloed,.. ze integreren vele malen beter dan andere groepen binnen de bevolking, ze zoeken alleen erkenning, Thats all.

nu moet ik wel zeggen, er zijn homo's en homo's, netzoals het geldt voor de lesbienne's.
Ik heb ze nog nooit als "last" ervaren, zelfs heel erg attend, vriendelijk en leuk,.. en waarom zouden zij de kerk niet in mogen, ik durf te zeggen dat er homo's zijn waar je het soms niet direct kan zien, nette, lieve en leuke jongens, niets mis mee.

"Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid" !
Naar boven

skip
Senior Member

Netherlands
Berichten 1560

Berichten - 01 maart 2010 :  16:37:59  profiel weergeven  Bezoek skip's homepage  Klik om skip's MSN Messenger adres te zien  Reageer met citaat
citaat:
Geplaatst door Bernie

Ik vind het jammer dat mensen zo denken, het zijn en blijven mensen van vlees en bloed,.. ze integreren vele malen beter dan andere groepen binnen de bevolking, ze zoeken alleen erkenning, Thats all.

nu moet ik wel zeggen, er zijn homo's en homo's, netzoals het geldt voor de lesbienne's.
Ik heb ze nog nooit als "last" ervaren, zelfs heel erg attend, vriendelijk en leuk,.. en waarom zouden zij de kerk niet in mogen, ik durf te zeggen dat er homo's zijn waar je het soms niet direct kan zien, nette, lieve en leuke jongens, niets mis mee.

Ben het helemaal met je eens Bernie.

Skip.

Skip.

Ben dit helemaal met je eens Bernie.
Naar boven

skip
Senior Member

Netherlands
Berichten 1560

Berichten - 01 maart 2010 :  16:39:59  profiel weergeven  Bezoek skip's homepage  Klik om skip's MSN Messenger adres te zien  Reageer met citaat
citaat:
Geplaatst door skip

[quote]Geplaatst door Bernie

Skip.

Skip
Naar boven

Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812

Berichten - 01 maart 2010 :  16:52:20  profiel weergeven  Reageer met citaat
Sorry, ik niet. Het klinkt alsof het gaat om een bijzondere groep mensen. Aan wie moeten ze zich aanpassen, aan hetero's?
Daarbij ken ik ook bijzonder irritante homo's en vind ik ze echt niet allemaal vriendelijk en attent. Maar ja, dat heb ik nou ook met hetero's.
En ik heb ook al geen last van homo's waaraan je het wél kunt zien, mannen of vrouwen.

Naar boven

Mayflower
Member

Netherlands
Berichten 388

Berichten - 01 maart 2010 :  18:07:07  profiel weergeven  Reageer met citaat
Homo's 'zondigen' in hun ogen.
Laten we het dan eens hebben over al die geestelijken die zich vergrijpen aan kleine jongens (is een gemengde vorm van pedofilie en homofilie) en nonnen, dat is pas echt zondigen, maar het heeft erg lang geduurd eer de Kerk dit soort misstanden erkende dat dit voorkomt en het heeft nog langer geduurd eer de Kerk daar eindelijk schande van gesproken heeft, eerst deed men alsof hun neus bloedde.
Dus ipv homo's te verbieden zouden ze eerst maar eens moeten nadenken over hun eigen clubje geestelijken die zich aan anderen vergrijpen, want ik geloof echt niet dat het nu niet meer voorkomt, volgens mij is de berichtgeving tot zover misschien wel pas het topje van de ijsberg.
Het zijn dus niet de homo's die het geloof een slechte naam (zouden) geven maar de gelovigen zelf.

Het geeft ook aan dat het celibataire leven onnatuurlijk is en erg moeilijk vol te houden, (de geest is sterk maar het vlees is zwak, jaja) daarom komen die vergrijpen voor.
Misschien zouden de kerken toch eens per maand een prostituee op bezoek moeten laten komen, kunnen ze tenminste 'stoom' afblazen.

Naar boven

Mayflower
Member

Netherlands
Berichten 388

Berichten - 01 maart 2010 :  18:12:19  profiel weergeven  Reageer met citaat
De homo-gemeenschap moet eigenlijk een eigen christelijke gemeenschap oprichten, volgens het bestaande christendom maar met hun eigen interpretatie daarvan en alleen voor de homoseksuele geaarde mensen.
Ik denk dat je dan de poppen echt aan het dansen hebt, ik geloof dat de wereld van het christendom te klein zou zijn, maar ze hebben geen enkel recht van spreken, zij hebben nml niet het alleenrecht op hun geloof.
Naar boven

Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812

Berichten - 01 maart 2010 :  18:14:47  profiel weergeven  Reageer met citaat
Maar ik vind niet dat je vergelijken kan. Uiteraard nog los van het feit dat homoseksualiteit niets met misdaden te maken heeft.
Ik ga er vanuit dat de meeste gelovigen het seksuele misbruik zonder meer verwerpelijk vinden.
Om dat tegen te gaan zou men er goed aan doen het hele celibaat af te schaffen. Maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik helemaal niet weet waarom dat celibaat in het leven is geroepen.

Naar boven

Mayflower
Member

Netherlands
Berichten 388

Berichten - 01 maart 2010 :  18:40:28  profiel weergeven  Reageer met citaat
Natuurlijk is homoseksualiteit geen misdaad,maar volgens het geloof is het wel een zonde, volgens het geloof dan.
Misdaden plegen (zoals kinderen misbruiken) is ook zondigen, alleen is dat ook nog eens tegen de wet.
Het gaat er mij om dat het geloof zo tegen homoseksualiteit is terwijl er van alles in de kerk mis is wat je gerust ook in de categorie zondigen kan plaatsen.

Ik weet ook niet precies waarom geestelijken celibatair moeten leven, het had volgens mij ermee te maken dat geestelijke leiders niet mogen worden afgeleid door aardse zaken, zoals seks, het is ook een soort test van hun geestelijke vermogen om die aardse zaken te kunnen weerstaan, maar dat weet ik dus niet zeker.

Ik vind het celibaat in ieder geval erg onzinnig aangezien de mens gewoon een dier is en blijft met zijn behoeftes/drang tot voortplanting, die kun je nooit uitschakelen, hooguit tijdelijk onderdrukken.
Volgens mij was er ooit een psycholoog die beweerde dat mensen die hun hele leven zonder seks (proberen) leven, daar geestelijk schade van ondervinden, op zich niet eens zo een vreemde gedachte.
Naar boven

Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812

Berichten - 01 maart 2010 :  18:49:27  profiel weergeven  Reageer met citaat
Dat is precies wat ik bedoel. Volgens de kerk is homoseksualiteit een zonde, maar ook het misbruik van kinderen.
Dat het misbruiken van kinderen wel voorkomt, is inherent, lijkt het, aan het celibaat. Daarom zou dat beter afgeschaft kunnen worden.

Maar dat kindermisbruik (veel) voorkomt wil niet zeggen dat het goedgekeurd wordt, en al helemaal niet zo algemeen door 'het geloof'. Dat suggereren zou ook niet eerlijk zijn. Daarom vind ik het niet vergelijkbaar.
En ook omdat het ene kwaad niet toegestaan kan worden omdat het andere ook gebeurt.
Wederom los van het feit dat het voor ons duidelijk is dat homoseksualiteit niets met kwaad te maken heeft. Maar daar denkt de RK-kerk dus anders over.
Naar boven

Mayflower
Member

Netherlands
Berichten 388

Berichten - 01 maart 2010 :  19:12:45  profiel weergeven  Reageer met citaat
Volgens de kerk is zowel homoseksualiteit als kindermisbruik een zonde, kindermisbruik is ook nog eens een misdaad.
Juist daarom klopt het niet dat de kerk zich zo fel keert tegen de homo's maar in hun kringen wel dingen gebeuren als jongens/kindermisbruik die wettelijk en moreel verboden zijn, zaken die zij eerst jaren ontkent hebben (let wel. zij hebben dus moedwillig misdaden verzwegen) en vervolgens heeft het ook lang geduurd eer zij daadwerkelijk afstand gedaan hebben tegen dit soort praktijken.
Hoe kun je een geloof uitdragen waarin onder andere wordt verkondigt dat je je medemens (en dus ook kinderen) geen kwaad mag doen, vervolgens juist die zaken wel in je eigen geloof plaatsvinden en die ook nog eens lang hebt ontkent en doodgezwegen.
Het is toch raar dat er dus geestelijke leiders zijn die zich fel tegen de homo (die totaal geen schade aan anderen toebrengen) keren terwijl hijzelf zich aan kinderen vergrijpt?
Er is dus wel degelijk een verband.
Natuurlijk is het ook in het geloof fout om kinderen te misbruiken, maar het gebeurt wel en misschien in een grotere mate dan wij ooit zullen vermoeden.
Dus moeten de christenen zich niet tegen homo's keren die niemand kwaad doen en de homo's accepteren als gelijken onder elkaar, ieder met zijn/haar eigen seksuele voorkeur.

Bewerkt door - Mayflower on 01 maart 2010 19:14:06
Naar boven

Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812

Berichten - 01 maart 2010 :  20:16:48  profiel weergeven  Reageer met citaat
Uiteraard helemaal mee eens dat katholieken (of moslims bijv.) zich niet tegen homoseksuelen moeten keren. Maar niet omdat sommige (of veel, dat weet ik niet) katholieke leiders zich vergrijpen aan kinderen. Het één heeft gewoon niets met het ander te maken.
Dan zou je ook kunnen zeggen: de RK-kerk moet zich vóór abortus uitspreken, want ze vergrijpen zich ook aan kinderen. Of: de RK-kerk moet zich vóór het gebruik van condooms uitspreken, want ze vergrijpen zich ook aan kinderen.

Eigenlijk zijn die laatste twee voorbeelden nou net fout. Want in geval van abortus en het gebruik van condooms, hebben zij minder kans zich aan kinderen te vergrijpen.

Het feit alleen dat men het probeert te ontkennen en verzwijgen, geeft wel aan dat men heel goed beseft hoe verwerpelijk het is...
Naar boven
Pagina: van 3 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printer versie
Ga naar:
Opinieland discussie forum © SSI Europe Naar boven
  Snitz Forums 2000