| Auteur |
Onderwerp  |
|
Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812 |
Berichten - 04 maart 2010 : 18:33:28
|
Lees ik net.
Heb er gemengde gevoelens over. Een vrouw die met hart en ziel voor haar partij ging, maar niet had wat tegenwoordig nodig is. Moedig besluit, en ik denk ook wel verstandig... |
|
|
Mayflower
Member

Netherlands
Berichten 388 |
Berichten - 04 maart 2010 : 18:49:21
|
Ik denk juist dat ze tenminste toch tot aan de verkiezingen zou moeten aanblijven, om nu op te stappen is funest voor de SP. Ze laat een partij achter die nu ook nog eens een nieuwe leider moet kiezen, die vervolgens moet worden ingewerkt, dus kun je er wel van uitgaan dat de SP nog meer zetels zal gaan verliezen, waardoor een eventueel links kabinet nu definitief is uitgesloten. Uit een onderzoek bleek dat een meerderheid, zowel bij de SP leden als het publiek, het niet nodig vond als zij op zou stappen.
natuurlijk is het ook erg moeilijk om iemand als Marijnissen op te volgen, dat is/was toch wel een icoon voor de SP. Maar ik denk dat bij haar vooral het altijd maar boos zijn heeft genekt. |
Bewerkt door - Mayflower on 04 maart 2010 18:51:04 |
 |
|
|
Sieds
Master

Netherlands
Berichten 3353 |
Berichten - 04 maart 2010 : 23:07:02
|
Waarom, waarom, vraag ik me maar af. En dan zo radicaal. Geen enkele funktie wil ze meer bekleden. Jan Marijnissen deed dat anders. Die bleef altijd op de achtergrond, als voorzitter, als fractielid, optredend in allerlei t.v-programma's enz. Zo krijg je als nieuwe partijleider ook nooit echt de kans om de leider te worden. En natuurlijk zal Agnes niet gauw zeggen, dat dit de oorzaak is. Want de icoon van deze partij kan je niet aanvallen. Dus was er voor Agnes maar ëén weg: datgene doen, wat Marijnissen had moeten doen: opstappen en wegblijven. Zo verklaar ik haar stap. |
This day is the first day of the rest of your life. |
 |
|
|
Bernie
Master

Netherlands
Berichten 5104 |
Berichten - 05 maart 2010 : 10:58:48
|
Ik vind het zwak, maar dat wisten we wel van de SP wanneer het eventjes tegen zit stappen ze direct op, heeft ze goed afgekeken van Marijnissen.
De SP is een zwakke partij,.. misschien ook wel goed dat zij zetels verloren zijn, zij kunnen geen leiding geven in tijden wanneer het erg nodig is. |
"Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid" ! |
 |
|
|
Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812 |
Berichten - 05 maart 2010 : 15:10:52
|
Wat heeft ze goed afgekeken van Marijnissen? Dat hij de partij zo groot had gemaakt en aftrad wegens gezondheidsproblemen? En wat vind je zo zwak aan de SP?
Als je zulke dingen roept moet je het wel een beetje onderbouwen, lijkt me. |
 |
|
|
skip
Senior Member

Netherlands
Berichten 1560 |
Berichten - 05 maart 2010 : 15:34:30
|
citaat: Geplaatst door Mrs
Lees ik net.
Heb er gemengde gevoelens over. Een vrouw die met hart en ziel voor haar partij ging, maar niet had wat tegenwoordig nodig is. Moedig besluit, en ik denk ook wel verstandig...
Ben het met je eens,maar blijf het toch heel jammer vinden dat ze is opgestapt.
Skip. |
 |
|
|
Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812 |
Berichten - 05 maart 2010 : 15:37:50
|
Ik weet het niet zeker, Skip. Zonder meer ging ze met hart en ziel voor haar overtuigingen. Ze had mijns inziens ook vaak wel gelijk met haar uitspraken, maar bracht het niet goed. Deed altijd te bozig, heb ik het idee. Ik was trouwens ook onder de indruk toen ik Marijnissen zo zag afknappen in het NOS Journaal. |
 |
|
|
Mayflower
Member

Netherlands
Berichten 388 |
Berichten - 05 maart 2010 : 15:38:45
|
Ik stoorde mij het voornamelijk het meest aan haar kwaadheid, die was altijd aanwezig, ze had het ook wat kunnen temperen. Vroeger was Femke Halsema ook zo iemand, maar die is nu wel een zeer ervaren politica, die weet dat je het niet altijd met kwaadheid op kan lossen. Voor de rest heb ik niet zo veel moeite met Kant, ze was altijd wel een erg gemotiveerd politica, en vond haar zeker niet slecht, ze had alleen de pech dat zij degene was die Marijnissen moest opvolgen en dat is geen makkelijke taak, aangezien die man de SP groot heeft gemaakt en een icoon is voor de SP. |
 |
|
|
Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812 |
Berichten - 05 maart 2010 : 15:45:22
|
| Helemaal met je eens wederom. En Femke, ja, die is enorm gegroeid. Helemaal mijn favoriet! |
 |
|
|
Mayflower
Member

Netherlands
Berichten 388 |
Berichten - 05 maart 2010 : 15:58:09
|
Dit betekent wel, dat met het aftreden van Agnes, er een vrouw minder in de kamer komt te zitten, dat is jammer, er zitten naar mijn mening toch al te weinig vrouwen in de kamer.
|
 |
|
|
Bernie
Master

Netherlands
Berichten 5104 |
Berichten - 05 maart 2010 : 15:59:07
|
citaat: Geplaatst door Mrs
Wat heeft ze goed afgekeken van Marijnissen? Dat hij de partij zo groot had gemaakt en aftrad wegens gezondheidsproblemen? En wat vind je zo zwak aan de SP?
Als je zulke dingen roept moet je het wel een beetje onderbouwen, lijkt me.
Kom nou MRS hij wilde niet regeren met CDA, en dan opeens zeggen dat hij wegens gezondheidsproblemen moet aftreden is natuurlijk lariekoek,.. als hij ziek was tijdens de verkiezingen had hij dat destijds moeten doorgeven en het stokje direct door moeten geven aan een andere partij lid en dat heeft hij destijds niet gedaan. Meneer kreeg gewoon zijn zin niet. En nu die Agnes, opeens voelt ze zich niet kapabel om door te gaan als hoofdlijsttrekker, kom nou.
De SP is niet zo SP als men doet denken, leer je verliezen te aanvaarden en ga door... |
 |
|
|
Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812 |
Berichten - 05 maart 2010 : 16:02:14
|
Dank voor de uitleg, Bernie. Gelukkig, ik dacht even dat je beschuldigingen op feiten waren gebaseerd, gelukkig slechts aannames en veronderstellingen.
Mayflower, denk je dat het een voordeel is als er meer vrouwen in de kamer zouden zitten? Ik weet het eigenlijk niet, geloof ik. Maar misschien is het wel zo dat een balans tussen het aantal mannen en vrouwen beter is..? |
 |
|
|
Mayflower
Member

Netherlands
Berichten 388 |
Berichten - 05 maart 2010 : 16:02:26
|
Volgens mij was het zo dat het CDA (lees Balkenende) niet samen met zowel de PvdA als de SP in één regering wou plaatsnemen, dat was een te groot linkse helft in het kabinet, dus is de SP uitgerangeerd door het CDA.
|
 |
|
|
Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812 |
Berichten - 05 maart 2010 : 16:04:27
|
| Precies, Mayflower, zo zat het. Daarom stelde Balkie voorwaarden waarvan hij wist dat Marijnissen daar niet aan kon/wilde voldoen. En Marijnissen voelde er weinig voor teveel compromissen te sluiten. |
Bewerkt door - Mrs on 05 maart 2010 16:05:20 |
 |
|
|
Mayflower
Member

Netherlands
Berichten 388 |
Berichten - 05 maart 2010 : 16:06:59
|
Mrs, ik denk dat het in Den Haag nog steeds een mannenbolwerk is met hun haantjesgedrag, dat kan afnemen als er meer vrouwen in de politiek zitten, natuurlijk wel vrouwen die daarvoor geschikt zijn. Ik ben geen voorstander van positieve discriminatie alleen maar om vrouw op een bepaalde plek te zetten, maar indien geschikt is het zeker een goede zaak. Vrouwen maken sowieso minder, of helemaal geen oorlog, dat is een typisch mannen(macho)ding. |
 |
|
|
Bernie
Master

Netherlands
Berichten 5104 |
Berichten - 05 maart 2010 : 16:08:27
|
Hmm volgens mij wilde meneer Marijnissen ook niet met het CDA, hij wilde complete controle. Als Marijnissen premier was geworden had meneer nog boven in de politiek gezeten. En dan was hij niet zo ziek, zoals wordt gezegd. |
 |
|
Onderwerp  |
|