Opinieland discussie forum
Opinieland discussie forum
Intro | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoek | Help
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Opinieland Forum
 Media, Nieuws, Radio, TV
 Agnes Kant afgetreden.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printer versie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 3

Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812

Berichten - 05 maart 2010 :  16:17:02  profiel weergeven  Reageer met citaat
Ja, volgens jou dan, ja.
Naar boven

Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812

Berichten - 05 maart 2010 :  16:20:29  profiel weergeven  Reageer met citaat
citaat:
Geplaatst door Mayflower

Mrs, ik denk dat het in Den Haag nog steeds een mannenbolwerk is met hun haantjesgedrag, dat kan afnemen als er meer vrouwen in de politiek zitten, natuurlijk wel vrouwen die daarvoor geschikt zijn.
Ik ben geen voorstander van positieve discriminatie alleen maar om vrouw op een bepaalde plek te zetten, maar indien geschikt is het zeker een goede zaak.
Vrouwen maken sowieso minder, of helemaal geen oorlog, dat is een typisch mannen(macho)ding.

Mits geschikt, denk ik dat het niet echt veel uitmaakt. De laatste zin... Als ik denk aan Thatcher indertijd... knap oorlogszuchtig, die 'iron lady'.
Naar boven

Mayflower
Member

Netherlands
Berichten 388

Berichten - 05 maart 2010 :  16:23:48  profiel weergeven  Reageer met citaat
Ik heb nog steeds mijn twijfels bij Thatcher of zij wel een vrouw is/was, misschien een omgebouwde dan.
Naar boven

Mayflower
Member

Netherlands
Berichten 388

Berichten - 05 maart 2010 :  16:25:45  profiel weergeven  Reageer met citaat
ik denk niet dat Marijnissen iemand is die zich achter een 'fictieve' ziekte verschuilt.
Naar boven

Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812

Berichten - 05 maart 2010 :  16:30:45  profiel weergeven  Reageer met citaat

Nou, maar ik vind Verdonk nou ook niet zo'n zacht type. En zo zijn er wel meer te bedenken.

Nee, Marijnissen lijkt me niet van het slag wat zich ergens achter zou verschuilen. Wel een autoritair man, die moeite had met terugtreden als leider.
Naar boven

Bernie
Master

Netherlands
Berichten 5104

Berichten - 05 maart 2010 :  16:32:13  profiel weergeven  Reageer met citaat
citaat:
Geplaatst door Mayflower

ik denk niet dat Marijnissen iemand is die zich achter een 'fictieve' ziekte verschuilt.

Het lijkt me, als je ziek bent, je niet tot het einde toe je kiesbaar steld als leider en misschien toekomstige premier. Dat is dan wel heel erg vreemd.

"Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid" !
Naar boven

Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812

Berichten - 05 maart 2010 :  16:37:50  profiel weergeven  Reageer met citaat
Tja, Bernie, een kwaal of ziekte kom nou eenmaal niet vooraf aangekondigd. Zo voel je je goed en zo is er een ziekte of een kwaal. Gek hè!
Naar boven

Bernie
Master

Netherlands
Berichten 5104

Berichten - 05 maart 2010 :  16:39:35  profiel weergeven  Reageer met citaat
citaat:
Geplaatst door Mrs

Tja, Bernie, een kwaal of ziekte kom nou eenmaal niet vooraf aangekondigd. Zo voel je je goed en zo is er een ziekte of een kwaal. Gek hè!

wel heel erg vreemd dat het precies op het moment kwam dat meneer niet premier zou worden?

zal wel overspannen zijn geworden van alle stress.

"Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid" !
Naar boven

Sieds
Master

Netherlands
Berichten 3353

Berichten - 05 maart 2010 :  21:35:03  profiel weergeven  Reageer met citaat
Ik denk dat Marijnisse een slimme, maar ook integere politicus is.
Ik ken de SP toevallig uit zijn eerst half-Maoistische begin-fase met een bevlogen Marijnisse.
Hij kreeg het aan zijn hart en wilde verminderen en dat kon hij eigenlijk niet. Als je zo'n icoon bent van een partij, dan moet je echt durven opstappen, radicaal breken.
Maar hij kon de glamour en de aandacht niet missen. En nu zit de SP met de brokken.
Gewoon een beetje dom. Hij verkeek zich op de ontwikkeling na hem.
Agnes werd nooit de echte leider, ondanks zijn en haar goede wil.
Agnes had steeds meer het gevoel zich te moeten bewijzen. Ze overschreeuwde zich.
DAt was ook te zien en te merken.
De diepere oorzaak van de teloorgang van de SP zit niet in Agnes, maar in Marijnisse. Hij kon geen afscheid nemen.
Ik hoop voor de SP, dat hij dat voor de volgende verkiezingen wel kan. Geef Roemer de volledige kans, Jan.

This day is the first day of the rest of your life.
Naar boven

Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812

Berichten - 05 maart 2010 :  21:40:57  profiel weergeven  Reageer met citaat
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt, Sieds. Alleen vind ik de woorden "de teloorgang van de SP" wat pijnlijk klinken. Het zij zo, helaas.
Maar wie weet hoe deze nieuwe leider zich gaat ontpoppen! Laten we de SP nog maar niet afschrijven. Leden van de SP lijken mij bezielde mensen die pal voor hun zaken staan, die geven vast niet zomaar op.

Naar boven

Sieds
Master

Netherlands
Berichten 3353

Berichten - 06 maart 2010 :  00:19:00  profiel weergeven  Reageer met citaat
Er zijn weinig politieke partijen, die zozeer geworteld zijn in oude buurten en arbeidereswijken als de SP. Daar is de hele filosofie van die partij ook op gebaseerd. Het is een van de weinige echte zgn."actie-partijen", die Nederland rijk is. De SP is geen stro-vuurtje zoals LPF, Ton en de PVV e.d; zo gewonnen, zo geronnen, voortdobberend op het populisme. Maar daar namen ze wel iets van mee, door Jan Marijnisse.

De SP heeft een enorm kader van intelligente bevlogen mensen, echte idealisten. Met het woord "teloorgang", heb ik mij misschien verkeerd uitgedrukt, Mrs. Ik bedoelde meer "verlies", "achteruitgang" en bepaald niet "ondergang".

This day is the first day of the rest of your life.
Naar boven

Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812

Berichten - 06 maart 2010 :  08:35:47  profiel weergeven  Reageer met citaat
Gelukkig maar.
Toch blijf ik het merkwaardig vinden dat mensen dan blijkbaar niet stemmen voor waar een partij voor staat. Het feit dat Agnes Kant het niet redde verandert niets aan de partij zelf en waar die voor staat.
Naar boven

Mayflower
Member

Netherlands
Berichten 388

Berichten - 06 maart 2010 :  08:41:11  profiel weergeven  Reageer met citaat
Ik geloof ook niet dat de SP zomaar van het toneel verdwijnt, daarvoor is het een partij met een te grote aanhang.

Het gebeurd wel vaker dat een partij groeit en weer krimpt maar ook weer kan groeien, kijk maar naar D66, is ook een partij met een schommelend zetelaantal.
Dacht men eerst ook niet dat D66 over was, maar nu in de peilingen gaan ze van 3 naar 15 zetels, dat kan ook met de SP gebeuren, onder de leiding van Emile Roemer kunnen ze over 4 jaar misschien weer uitgroeien tot een grotere partij, of het nu al zal lukken weet ik niet, denk dat de tijd van 3 maanden voor de verkiezingen iets te kort is.
Volgens mij heeft die Roemer wel de potentie in zich heeft om de SP weer op gang te trekken, hij heeft alleen wel tijd nodig.
Naar boven

Mrs
Master

Netherlands
Berichten 18812

Berichten - 06 maart 2010 :  09:13:06  profiel weergeven  Reageer met citaat
Maar D66 kromp indertijd door hun handelen in het kabinet, daar kan ik me iets bij voorstellen. Hoewel het vertrek van v. Mierlo er ook mee te maken zal hebben gehad.
Een partij staat waar het voor staat, zeker bij partijen als de SP, GroenLinks, de CU enz. De PvdA noem ik expres niet, omdat ik vind dat die niet meer is wat het ooit was.
En dus als kiezer ga je voor waar een partij voor staat, denk ik dan, en niet voor een poppetje of een paar populaire kreten.
Naar boven

Mayflower
Member

Netherlands
Berichten 388

Berichten - 06 maart 2010 :  09:32:17  profiel weergeven  Reageer met citaat
Het zijn die kreten waar Wilders zijn winst aan heeft te danken, verder heeft elke partij tegenwoordig veel meer last van zwevende keizers, die stappen zo over naar een andere partij als 'hun' partij niet meer meedoet met mooie kreten uitslaan.

Het hele spel van de politiek is nu eenmaal zo dat de partijen vechten voor de (zwevende) kiezers en dat doen ze juist met (loze/populaire) kreten, puur om die mensen op hun partij te laten stemmen.
Beloftes in verkiezingscampagnes zijn toch een lachertje, veel komt er niet van terecht.

Het gaat de stemmers vaak al helemaal niet om de inhoud, maar om de mooie beloftes en/of de persoon (het poppetje).
Neem nu de VVD, vroeger werd er door mensen op Ed Nijpels gestemd omdat hij een leuk koppie had, volgens de vrouwen dan, dat had dus niets met de inhoud van een partijprogramma te maken, en zo zullen er wel meer mensen op een bepaalde politicus stemmen omdat die man/vrouw hun aanspreekt en dan maakt het niet uit waar die partij werkelijk voor staat.
Waarschijnlijk zullen er ook mannen zijn die op Femke of Marianne stemmen omdat de dames hun uiterlijk mee hebben, uiterlijkheden spelen grote rol.
Naar boven
Pagina: van 3 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printer versie
Ga naar:
Opinieland discussie forum © SSI Europe Naar boven
  Snitz Forums 2000